Groep ksa laten overnachten in huurwoning

Wen1970
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Groep ksa laten overnachten in huurwoning

#1 , 26 jul 2023 09:23

Ik heb vannacht een groep van 13 jongeren van de KSA laten overnachten in mijn woning.
Toen ze binnenkwamen stormde mijn huisbaas (die naast me woont) woedend de trap af en vroeg me wat ik van plan was…volgens hem mag ik dit niet doen, ben ik daar niet voor verzekerd. Kortom hij verbiedt me dit te doen. Ik heb hem genegeerd en de jongens gewoon laten slapen. Ik kon het niet over mijn hart krijgen hen om 22u de straat terug op te sturen.je zou kunnen zeggen dat de eigenaar een probleem kan maken ivm geluidsoverlast, maar ect, ze zijn ongelooflijk stil geweest.

Kan mijn huisbaas me dit zomaar verbieden? En klopt het wat betreft de verzekering. Ik vraag me dan af wat er gebeurt als heel mijn familie blijft overnachten….

Drone

#2 , 26 jul 2023 09:40

u laat binnen in de woning wie u wilt, huisbaas heeft daar niks over te zeggen.

voor een nachtje is dit naar de verzekering normaal geen probleem

LeenW

#3 , 26 jul 2023 10:10

Is er een max aantal overnachtende personen vastgelegd?

Reclame

Wen1970
Topic Starter

#4 , 27 jul 2023 18:52

Leen, als je het contract bedoeld, neen daar staat niets in. Dus ik denk toch ook dat hij me dat niet kan verbieden, maar is wel lastig natuurlijk…vooral omdat hij naast me woont

Franciscus

#5 , 27 jul 2023 19:40

Juridisch heeft hij geen poot om op te staan. Ik volledig uw verantwoordelijkheid en uw keuze.
Wij hebben als jeugdbeweging zo bij mensen in hun tuin buitenverblijf gestaan en ook in onze tuin vakantiewoning hebben jeugdgroepen of vriendengroepjes van onze kinderen verbleven.

Terug naar “Huren”