Probleem met Oproeping Minnelijke Schikking Vredegerecht

jozef222
Topic Starter

Probleem met Oproeping Minnelijke Schikking Vredegerecht

#1 , 25 mar 2025 12:32

Graag aub jullie opinie en advies aangaande een probleem met mijn huisbaas: Ik deel als huurder samen met tal van andere huurders hetzelfde gebouw dat verhuurd wordt door dezelfde huisbaas, in gelijke delen appartementen. Thans ben ik tot de ontdekking gekomen dat de andere huurders jaarlijks elk 1200 euro moeten betalen als voorschot bijdrage in de algemene kosten, terwijl mij ieder jaar 1800 wordt aangerekend (voor dezelfde diensten: onderhoud gebouw, gebruik lift enz).

Ik zie geen enkele reden waarom speciaal ik 600 euro méér per jaar zou moeten betalen ten opzichte van een tiental andere huurders voor hetzelfde. Op zich zou dat geen probleem hoeven te zijn indien wij ieder jaar een afrekening zouden krijgen van de werkelijk gemaakte kosten, waardoor ik het teveel betaalde geld hoop te kunnen terugkrijgen.

Echter, nu al tien jaar op rij kregen wij van deze huisbaas geen enkele afrekening voorgeschoteld... !!! In totaal heb ik dus al 6000 euro teveel betaald zonder zicht te hebben op teruggave.

Nu ik het huurcontract heb opgezegd wil ik dit probleem aankaarten bij de Vrederechter middels een Verzoek tot Oproeping Minnelijke Schikking. Bijkomend probleem is echter dat ik daarvoor een formulier moet indienen waarop ik moet vermelden de geboorteplaats en datum van de verhuurder (kom ik niet te weten door gebrekkige communicatie) alsook het adres van de verhuurder.

Bij het aangaan van het huurcontract woonde de verhuurder (evenals ikzelf) te Antwerpen, maar inmiddels is de verhuurder verhuisd naar een adres in Zwitserland. Dat nieuwe adres heb ik weliswaar maar gaat de Vrederechter de verhuurder dan via dat adres oproepen om hier te verschijnen voor een hoorzitting?

Dank bij voorbaat voor jullie waardevolle tips en opmerkingen...!

Reclame