Wat met vandalisme ?

Kaffer
Topic Starter

Wat met vandalisme ?

#1 , 16 apr 2010 11:54

Gisteren opende ik reeds een onderwerp over glasbreuk aan een huurwoning .
Het was ongeval met vluchtmisdrijf , wordt de dader niet gevonden dan valt de schade inderdaad op mijn verzekering als verhuurder wegens overmacht .
Vannacht echter was het weer van dat , ruit ingeslagen , verf op de muur en dergelijk fraais .
Ik verhuur aan een vrouw , de dader kan niemand anders zijn dan haar ex , voorlopig echter geen bewijzen , of ze ooit gaan gevonden worden is de vraag , die ex schijnt een duister figuur te zijn die de knepen van het vak kent .
Aangaande glasbreuk moet ik de eerste 200 Euro betalen , de rest betaald de verzekering .
Als die gast echter 10 keer langskomt de komende tijd zonder gevat te worden gaat mij dat 10 keer 200 Euro kosten .
Bestaat daar geen oplossing voor ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 apr 2010 12:35

Niet bij mijn weten.

bosprocureur

#3 , 16 apr 2010 13:20

Aangaande glasbreuk moet ik de eerste 200 Euro betalen , de rest betaald de verzekering .
Als die gast echter 10 keer langskomt de komende tijd zonder gevat te worden gaat mij dat 10 keer 200 Euro kosten .
Na de tweede, derde of de vierde keer op korte tijd wordt die verzekering gegarandeerd opgezegd. Sterkte.

Reclame

Kaffer
Topic Starter

#4 , 16 apr 2010 14:03

Na de tweede, derde of de vierde keer op korte tijd wordt die verzekering gegarandeerd opgezegd. Sterkte.
Kan de verzekering je zomaar schorsen door omstandigheden buiten je wil ?
Ik kan begrijpen dat als je een brokkenpiloot bent die de verzekering jaarlijks duizenden euro's kost , de verzekering(en) je de bons geeft .
Anderzijds , woon je in een laaggelegen gebied waar regelmatig overstromingen plaatsvinden en je bent verzekert tegen waterschade denk ik niet dat de verzekeringen je kunnen schorsen als je woning op korte tijd 3 keer onder water staat , immers , het is overmacht .
Misschien rekent die duisteren er wel op dat ik zijn ex zou buitenzetten wegens telkens weer die kosten :idea: , dat is chantage , ik blijf zoeken naar een oplossing :D

artemis

#5 , 16 apr 2010 14:40

Ik kan begrijpen dat als je een brokkenpiloot bent die de verzekering jaarlijks duizenden euro's kost , de verzekering(en) je de bons geeft .
Anderzijds , woon je in een laaggelegen gebied waar regelmatig overstromingen plaatsvinden en je bent verzekert tegen waterschade denk ik niet dat de verzekeringen je kunnen schorsen als je woning op korte tijd 3 keer onder water staat , immers , het is overmacht .
Misschien rekent die duisteren er wel op dat ik zijn ex zou buitenzetten wegens telkens weer die kosten :idea: , dat is chantage , ik blijf zoeken naar een oplossing :D
Tja, ik ben ooit eens bijna geschorst door mijn autoverzekering na 2 opeenvolgende aanrijdingen waarbij ik niet de minste fout had (1x 's nachts aangereden terwijl mijn auto geparkeerd stond, 1x aangereden terwijl ik stilstond voor een rood licht). De verzekering redeneerde 'u bent een risicogeval omdat u daar woont', dit terwijl anderen mij aanreden. Gelukkig is die schorsing niet doorgegaan.

Wat overstromingen betreft vind ik nog steeds dat sommige mensen het wel zoeken door te gaan bouwen op plekken waar nooit een huis heeft gestaan, en dit omwille van het overtromingsrisico.

Anderzijds vind ik het principe van overmacht bij vandalisme niet altijd fair. Het gevolg is dat je er als verhuurder selectiever door gaat worden.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 apr 2010 14:58

Gisteren opende ik reeds een onderwerp over glasbreuk aan een huurwoning .
Het was ongeval met vluchtmisdrijf , wordt de dader niet gevonden dan valt de schade inderdaad op mijn verzekering als verhuurder wegens overmacht .
Vannacht echter was het weer van dat , ruit ingeslagen , verf op de muur en dergelijk fraais .
Ik verhuur aan een vrouw , de dader kan niemand anders zijn dan haar ex , voorlopig echter geen bewijzen , of ze ooit gaan gevonden worden is de vraag , die ex schijnt een duister figuur te zijn die de knepen van het vak kent .
Een bewakingscamera plaatsen die opnames maakt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bosprocureur

#7 , 16 apr 2010 16:06

Ik kan begrijpen dat als je een brokkenpiloot bent die de verzekering jaarlijks duizenden euro's kost , de verzekering(en) je de bons geeft .D
De verzekering geeft u niet noodzakelijk de schuld. Maar in de gegeven omstandigheden zullen zij u een te groot risico vinden, en opzeggen. De polisvoorwaarden laten dat ongetwijfeld toe.
Een tandje bijsteken om de schuldige te vinden zal de enige oplossing zijn vrees ik.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 apr 2010 19:39

Verf op gevel is beschadiging van afsluiting
glas eruit is vernieling van stedelijke afsluitingen

De aangiften zijn tegenover onbekenden zeker doen met steeds opgave van schade.
Wat zegt de huurster -- heeft die gezien dat het ex is
Hoe dikwijls is de politie als langsgeweest als ex- daar stond.
Kamera plaatsen is optie

Terug naar “Huren”