huurcontract verbreken

Irma83
Topic Starter

huurcontract verbreken

#1 , 11 apr 2010 14:04

beste

na een jaar relatie ben ik bij mijn nieuwe vriend gaan wonen.We hebben een huurcontract van een jaar ondertekend.\
Er zijn echter enkele zeer onaangename verrassingen: drank, verbale agressie,...

naar het schijnt kan je een huurcontract van korte duur niet opzeggen, hoe kan ik hier toch onderuitkomen zodat ik niet nog 9 maanden in een hel moet leven?\

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 apr 2010 14:15

- Eerst en vooral het pand en de relatie verlaten. Geen enkel contract is een scheldende zuiplap van een vent waard. Wie zegt trouwens dat het bij schelden blijft?

- Lees het contract eens na en kijk of er een beding van hoofdelijke verantwoordelijkheid in is opgenomen. Hebben jullie beiden het contract getekend?

- Spreek eens zo spoedig mogelijk af met de verhuurder. Kijk of hij akkoord is het contract te verbreken en met diegene die erin blijft wonen een nieuw contract op te stellen. (je kan eventueel voorstellen hem hiervoor met een maand huur te vergoeden)

Indien dit niet het geval is zal u naar de vrederechter dienen te stappen en om een verbreking van het contract verzoeken. Hou er wel rekening mee dat deze dit niet kosteloos zal toelaten. (opzegtermijn en mogelijke wederverhuringsvergoeding)

Irma83
Topic Starter

#3 , 05 mei 2010 07:30

Ondertussen heb ik ontdekt dat hij cannabis dealt. ik wil hier zo snel mogelijk weg!

Reclame

Irma83
Topic Starter

#4 , 05 mei 2010 07:31

We hebben idd beiden het huurcontract ondertekend. Alleen kan hij de huur nooit betalen en ik ook niet!

Vandebos

#5 , 05 mei 2010 09:41

Als jullie uit elkaar gaan zijn er slechts 2 mogelijkheden met een contract van bepaalde duur :

- in samenspraak met verhuurder het contract verbreken aan voorwaarden die voor alle partijen aanvaardbaar zijn,

- via het vredegerecht het contract laten verbreken. (wat doorgaans 6 maanden huur kost, 3 maanden opzeg + 3 maanden wederverhuringsvergoeding)

Als de verhuurder te weten zou komen dat er wordt gedeald zou deze wel eens de politie kunnen inschakelen.... oppassen dus.

Irma83
Topic Starter

#6 , 05 mei 2010 17:19

Bedankt voor de info. Ik ga dit weekend alles met hem bespreken en voorstellen een afspraak met de eigenares te maken. Zelf heb ik al enige afspraken om huizen te bezichtigen. Ik wil met heel dat drank- en drugsgedoe niks te maken hebben.

Terug naar “Huren”