Ik heb een lastige verhuurder

pukje
Topic Starter

Ik heb een lastige verhuurder

#1 , 04 jun 2010 11:50

Zit nu in het 4. jaar van het huurcontract maar de verhuurder zit altijd maar problemen te maken zoals
het gras kan weer eens gesneden worden ,het terras achter het huis ziet niet opgeruimd uit.
de bbq is roestig en moet weg.
de ruiten kunnen weer eens gedaan worden ,enz enz.
altijd proberen zonder afspraak de woning binnen te komen.
laat je hem niet binnen omdat er geen afspraak gemaakt is komt een klop en bel festijn aan voor en achterdeur en op
de ruiten ,dan belt die 5 keer binnen 5 minuten met zijn gsm op ons telefoon nummer.
dan bel ik hem netjes op van wat het probleem is en laats zei hij "ik geef je 3 weken de tijd om alles in orde te maken anders neem
ik andere stappen".
Ik zit mij echt af te vragen wat het probleem is ,de tuin wordt onderhouden het huis wordt onderhouden er is niets beschadigd de huur wordt altijd op
tijd betaald.
Ik kreeg laatst de indruk dat hij dreigt met uitzettings procedure.
Zo een procedure wil ik natuurlijk nooit meemaken ,goede raad kan ik nu goed gebruiken !!
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 jun 2010 12:56

U betaalt de huur op tijd?

De meest eenvoudige oplossing zou zijn om uw verhuurder aangetekend een brief te zenden Waarin u hem vriendelijk verzoekt u niet meer bijna dagelijks te komen controleren aangezien u vanaf de volgende keer klacht zal beginnen in te dienen wegens ordeverstoring, huisvredebreuk en stalking. Dat u steeds bereid bent, mits afspraak, een jaarlijkse controle te laten uitvoeren zoals de wetgeving en de vonnissen dienaangaande voorzien. Dat bij gebrek aan het respecteren van dit verzoek u zich verplicht zal zien na het verbaliseren van zijn volgend onaangekondigd bezoek uw advocaat opdracht te geven middels een verzoekschrift art. 1344bis/e.v. Ger W. uw grondwettelijk recht op het genot van de woning tegen dwangsom af te dwingen.

met vriendelijke groeten enz..

Veegt hij hier nog zijn voeten aan en hangt ie weer aan de deur? flikken bellen omdat er iemand u staat uit te schelden en zich tracht toegang tot uw woning te verschaffen. Zal rap een PV zijn...

PS: tenzij anders in het contract vermeld staat heeft u het recht om de sloten van de woning te veranderen zonder dat u de verhuurder een nieuwe sleutel dient te overhandigen. (u plaatst ofwel op het einde van het contract de oude cilinder terug of geeft de verhuurder evenveel nieuwe sleutels als u er oude heeft ontvangen op het begin van het contract)

Als u op dit forum zoekt naar huisvredebreuk komt u dit verschijnsel en de mogelijke stappen verscheidene malen tegen.

Hopelijk helpt dit u verder?

pukje
Topic Starter

#3 , 04 jun 2010 13:21

U betaalt de huur op tijd?

Hopelijk helpt dit u verder?
Betaal ALTIJD de huur op tijd.

Ik zou graag willen weten in welke gevallen een uitzettings procedure toegestaan wordt.
Persoonlijk vind ik dat niets aan te merken is (perfect is niemand) maar wat zijn de grenzen ?

De een doet ieder jaar verven de ander om de 3 jaar ,wat is redelijk ?

Reclame

Vandebos

#4 , 04 jun 2010 13:28

Uitzettingsprocedure kan enkel via het vredegerecht. Uw verhuurder zal dan meer dan ernstige redenen moeten kunnen aantonen om de uitzetting effectief te bekomen. (niet tweewekelijks afgereden gras en een BBQ met wat roest horen daar bij mijn weten niet toe...)

pukje
Topic Starter

#5 , 05 jun 2010 11:31

Uw verhuurder zal dan meer dan ernstige redenen moeten kunnen aantonen
Is er ergens iets te vinden wanneer er sprake is van ernstige reden ? of een omschrijving
er van

Vandebos

#6 , 05 jun 2010 12:17

Huur niet betalen, weigeren te verschijnen op een verzoening, weigeren een afbetalingsplan af te spreken, kot afbreken, continue hinder voor de omgeving zijn, criminele feiten plegen vanuit het gehuurde pand (dealen, helen, prostitutie, illegaal gokcircuit) meer (huis)dieren dan andere bewoners in het pand, niet afsluiten van verzekering zoals in contract opgenomen, systematisch niet onderhouden van pand of rapporteren van defecten.

Sommige van deze zijn ernstig genoeg op zichzelf andere zal je al een combinatie van feiten nodig hebben...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jun 2010 18:00

En dan nog alleen voor die feiten die hij van buiten kan zien - van buiten wil zeggen van op de openbare weg.
Hoe komt die aan de achterdeur - vanaf het ogenblik dat hij een (afgesloten) deur opent of over een draad ( inklimming) gaat is het huisvredebreuk en strafrechtelijk vervolgbaar.
Als u een contract 3-6-9 hebt kan hij buiten de gevallen aangehaald door Vandebos niet veel doen.

Terug naar “Huren”