huren van de ouders - problemen met broer

riley
Topic Starter

huren van de ouders - problemen met broer

#1 , 10 jun 2010 09:10

Hoi,
heb een vraagje
Sinds 15 jaar ben ik gehuwd en woon ik in een huis van mijn ouders.
Mijn ouders waren bemiddeld en ik mocht er gratis wonen met man en kinderen.
Grondlasten waren wel voor mij ook verbouwingen die ik vrijwillig wou laten doen zoals nieuwe badkamer, vloeren, aanleg terras, deuren, enzoverder.

Ook alle herstellingen waren voor mij. Kranen, boiler,electriciteit

Kortom ik woonde gratis maar alle kosten waren voor mij.

Normaal vind ik.

Nu heb ik een broer die me te pas en te onpas laat weten dat hij eens mijn ouders zullen dood zijn hij wil al die jaren huur met mij zal verrekenen.

Dus eigenlijk heb ik dan leningen gedaan in een huis dat nog steeds op naam van mijn ouders staat om het mooier te maken en meer naar deze tijd. Heb ik al die jaren alle kosten zelf gedaan die normaal een huurder niet zou doen. En ik heb ook altijd de grondlasten betaald.

Nu gaat hij me ook nog dwingen om een normale volwaardige huur aan hem te betalen eens mijn ouders dood zijn ????

En wat met het huis.

Ik heb het helemaal veranderd en betaald en zou ook graag later dat huis erven.
Er is genoeg , ik weet sowieso dat hij een ander huis gaat erven, het huis waar mijn ouders nu in wonen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jun 2010 13:00

Hoi,
heb een vraagje
Sinds 15 jaar ben ik gehuwd en woon ik in een huis van mijn ouders.
Mijn ouders waren bemiddeld en ik mocht er gratis wonen met man en kinderen.
Grondlasten waren wel voor mij ook verbouwingen die ik vrijwillig wou laten doen zoals nieuwe badkamer, vloeren, aanleg terras, deuren, enzoverder.

Ook alle herstellingen waren voor mij. Kranen, boiler,electriciteit

Kortom ik woonde gratis maar alle kosten waren voor mij.

Normaal vind ik.

Nu heb ik een broer die me te pas en te onpas laat weten dat hij eens mijn ouders zullen dood zijn hij wil al die jaren huur met mij zal verrekenen.

Dus eigenlijk heb ik dan leningen gedaan in een huis dat nog steeds op naam van mijn ouders staat om het mooier te maken en meer naar deze tijd. Heb ik al die jaren alle kosten zelf gedaan die normaal een huurder niet zou doen. En ik heb ook altijd de grondlasten betaald.

Nu gaat hij me ook nog dwingen om een normale volwaardige huur aan hem te betalen eens mijn ouders dood zijn ????

En wat met het huis.

Ik heb het helemaal veranderd en betaald en zou ook graag later dat huis erven.
Er is genoeg , ik weet sowieso dat hij een ander huis gaat erven, het huis waar mijn ouders nu in wonen.
Het is inderdaad mogelijk dat het voordeel van 15 jaar gratis over een woning te mogen beschikken ingeval van betwisting door een rechter als een schenking kan worden gekwalificeerd. Het is ook mogelijk dat sommige van de door u gemaakte kosten (die welke normaal voor de eigenaar zijn en die een waardevermeerdering hebben teweeggebracht) in mindering van dat voordeel kunnen worden gebracht.

Aangezien de ouders nog leven en er blijkbaar veel bezittingen zijn zou ik de raad geven om dat probleem reeds nu in der minne trachten op te lossen , eventueel met schenking(en) buiten erfdeel.

Het is ook niet zo dat ieder van jullie een welbepaald huis zullen erven. Normaal erven, jullie alles in onverdeeldheid. Uiteraard kunnen jullie wel voor de huizen in kwestie uit onverdeeldheid treden door onderling het netto-saldo ten bedrage van het waardeverschil te compenseren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”