Opzeg huur

adbc
Topic Starter

Opzeg huur

#1 , 26 jul 2010 09:56

Wij huren sinds 1 februari 2002 een woning (3-6-9), nu komt de einddatum van 9 jaar in het zicht. Tot hiertoe kregen we nog niks van de huisbaas, wat betekent dat dit stilzwijgend verlengd wordt voor een periode van 3 jaar.

Eerst wou hij verkopen, dan weer niet of misschien, maar vermits het contract uiteindelijk (niet door ons) is geregistreerd hebben we besloten om te blijven tot hij effectief overgaat tot verkoop.

Mijn vraag is hoe zit dat met de opzeg van een verlengd contract. Gelden dezelfde boetes als bij de aanvang van het 3-6-9 contract, nl. 1ste jaar : 2 maand, 2de jaar 1 maand. Bij het 3de jaar geldt dan weer 6 maand voor de einddatum voor beide partijen, als ik het goed voor heb.

Ondertussen doet er zich het volgende voor : mijn zoon zit in een echtscheiding en moet op zoek naar een huurwoning en als alleenstaande is dit niet zo evident. Kan ik, zonder problemen, hem gewoon bij ons laten intrekken of mag dat niet ? Er staat wel een clausule in het kontrakt dat we niet mogen onder verhuren, maar hij zou geen huur moeten betalen !

Een woordje uitleg zou welkom zijn.

Bedankt op voorhand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 jul 2010 11:23

Wederverhuringsvergoedingen zijn enkel geldig voor de eerste drie jaar van een negenjarig contract. Indien u voortijdig wenst op te zeggen geeft u per AS de klassieke drie maanden opzeg.

Uw zoon maakt weer deel uit van uw gezin... Dat mag geen enkel probleem vormen naar de verhuurder toe op voorwaarde dat het pand voldoet aan de vereisten om jullie + de zoon te herbergen.

adbc
Topic Starter

#3 , 26 jul 2010 11:39

Hello,
Heel erg bedankt voor deze nuttige inlichtingen.
Groeten.
adbc

Reclame

Terug naar “Huren”