Hey ,
na aankoop van 2 beleggingstudio's in juli 2008 is er nu een probleem opgedoken .
Er is controle geweest van de woondienst ,deze hebben de studio's te klein bevonden en nu zijn ze ongeschikt verklaard . De studio's zijn om en bij de 20 m² incl badkamer maar deze wordt niet meegeteld .
Nu is mijn vraag , kunnen we juridisch iets beginnen tegen de verkoper ( nietig verklaring van de verkoop )aangezien de wooncode in februari 2008 gewijzigd is , en wij dus eigenlijk iets gekocht hebben om te verhuren ( opbrengsteigendom ) wat niet verhuurbaar is/was !!
De notaris had op de gemeente alles nagevraagd en er was geen probleem qua vergunningen en dergelijk doch er werd geen conformiteitsattest afgeleverd en er werd ook niet achter gevraagd . ( ik wist niet dat dit moest anders had ik het zeker gedaan , maar omdat we met een professioneel bedrijf/verkoper werkten dachten we dat alles wel ok zou zijn )
Wat zijn jullie tips / ervaringen hiermee . Kunnen we best eerst juridische stappen ondernemen of alles zo laten omdat we geen kans maken tegen de verkoper ?
D.