Ik had graag een kleine inlichting verschaft omtrent mijn huurcontract. In de clausule ‘artikel 3: duur van de overeenkomst’ van mijn huurcontract staat het volgende:
Graag had ik geweten of het mogelijk is mijn huurcontract vervroegd op te zeggen? Toen ik het pand betrok was het de bedoeling om er 3 jaar in uit te doen. Maar net na de afsluiting van dit contract overleed mijn grootmoeder. Het huis staat nu al een tijdje leeg & niemand van de familie wil zijn eigendom verlaten om in dit huis te gaan wonen. Omdat het toch een emotionele waarde heeft voor ieder van ons, besloten ze dit huis te verhuren. Het liefste willen ze een huurder uit de familie (iemand van de kleinkinderen). Omdat de huurprijs gunstiger is, het huis volledig gerenoveerd is, ik een veel grotere oppervlakte zal hebben maar vooral omwille van de vele herinneringen, wil ik mijn intrek in dit huis nemen.Artikel 3: duur van de overeenkomst
De huurovereenkomst wordt afgesloten voor een vaste periode van 3 jaar. De huur gaat in op 1 oktober 2009 en eindigt op 30 september 2012. Bij gebreke aan een opzegging van 3 maand bij aangetekende brief tegen het einde van het 3e jaar, dan wordt de lopende huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van negen jaar, te rekenen vanaf het sluiten van de oorspronkelijke huurovereenkomst en dit volgens de bepalingen van de woninghuurwet van 20 februari 1991.
In de hoop dat jullie me kunnen helpen of meer informatie kunnen verschaffen. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Stephanie