Dringend: Huurovereenkomst annuleren

TDL
Topic Starter

Dringend: Huurovereenkomst annuleren

#1 , 14 sep 2010 18:01

Dag Allen,

Ik heb zonet een huurovereenkomst getekend volgens 3-6-9 dat geregistreerd zal worden. Toen ik het appartement enkele maanden geleden ben gaan bekijken, was er hier en daar schade door de vorige huurders die de eigenaar zonder problemen zal oplossen. Nu ik zojuist het appartement ben gaan bekijken (na het tekenen van het contract) bleek het appartement toch meer afgeleefd te zijn dan op het eerste zicht duidelijk was (nu alle meubels en tapijten weg zijn) en is naar mijn mening niet direct in "de geest" van de overeenkomst. De parket is namelijk zo sterk beschadigd dat je een volledig nieuwe moet leggen om het er wat deftig te laten uit zien, de huurders die weggegaan zijn hadden bepaalde dingen vast gemaakt aan de muur en dit is nu inclusief gyproc/pleisterwerk afgehaald geweest.

Er is nog geen plaatsbeschrijving opgemaakt en getekend geweest terwijl dit wettelijk nodig is dacht ik? Alsook nog geen EPC ontvangen.

Mijn vraag is nu of ik dit contract kan annuleren of niet.

Ik weet al dat dit in gezamelijk overleg kan of bij het betalen van 3 maand huur. Maar ik had graag geweten of er nog andere mogelijkheden waren voor ik dit meedeel aan de verhuurder.

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 sep 2010 18:34

Neen, je kan er enkel voor zorgen dat de schade in de plaatsbeschrijving zo gedetailleerd mogelijk wordt opgenomen om vervolgens de verhuurder te trachten verplichten deze in orde te brengen.

Een getekende huurovereenkomst is bindend. Er geldt geen bedenkingstermijn zoals met consumptieproducten.

TDL
Topic Starter

#3 , 14 sep 2010 22:02

Zoals ik al vreesde.

Bedankt voor de info.

Reclame

JohnD

#4 , 14 sep 2010 22:16

Ik wil TS er toch op wijzen dat hij, toch volgens wat hij zegt, met het soort verhuurder zit dat niets doet om de slijtageverschijnselen die ten zijne laste zijn, te verhelpen. U bent zo'n verhuurder beter kwijt dan rijk. Je zou van verborgen gebreken kunnen spreken bij het ondertekenen v/h contract. Als de schade van dien aard is van bij de aanvang en je aan het contract niet onderuit kan in overleg met de verhuurder zou ik van jou van bij de aanvang een, zoals VDB zegt, zo gedetailleerd mogelijke plaatsbeschrijving laten opstellen door een expert door jou aangesteld. Dat zal je iets kosten, maar hiermee gewapend kan je de verhuurder later verplichten de woning in orde te maken. Zeker wat betreft een nauwkeurige beschrijving van de parkettoestand. Als VDB het me toestaat zou ik willen zeggen dat dit me bekend voorkomt. Parketondergrond droogt op in de loop der jaren en word soms amateuristisch terug hersteld door verhuurders gezien de hoge kosten hieraan verbonden. Ook wat je bescchrijft van pleisterwerk/gyproc die loszit doet me vermoeden dat je met geen al te koosjere verhuurder zit.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”