huurcontract overnemen

xantippe
Topic Starter

Re: huurcontract overnemen

#16 , 29 dec 2010 23:56

en wat als wij nu tekenen voor 1 april en zij weigeren maart te betalen? kunnen wij dan nog geweigerd worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 30 dec 2010 00:01

Een contract is een contract... Dat van de voorgaande huurders staat los van het uwe. Eerlijkheidshalve dien ik er wel bij te vermelden dat een paar extra dagen bij een verhuis altijd meegenomen zijn, kwestie van bij een kleine tegenslag wat speelruimte te hebben en de stressmeters niet tilt te laten slaan.

xantippe
Topic Starter

#18 , 30 dec 2010 18:22

hebben het toch vanaf 1 maart moeten huren... hij gaat het niet laten registreren :)

Reclame

xantippe
Topic Starter

#19 , 31 dec 2010 02:33

misschien toch nog een vraagje. als plaatsbeschrijving haalde hij een paar oude foto's boven, van toen onze "vrienden" er nog niet woonden. hierop is duidelijk te zien dat er bvb een andere kleur van muren was alsook een kast in de badkamer die er niet meer staat. we hebben dan ook gezegd dat we liever een geschreven plaatsbeschrijving opmaken. vond hij allemaal goed :) hij zei wel iets over foto's toevoegen, nu is mijn vraag: moeten die dan in principe niet duidelijk gedateerd zijn? hoe doe ik dit?

Vandebos

#20 , 31 dec 2010 10:22

meest eenvoudige wijze is de foto's digitaal nemen, deze die jullie samen wensen toe te voegen aan de plaatsbeschrijving af te drukken en toe te voegen. Voor jezelf kan je nog steeds al de genomen foto's op een schijfje branden en dit aangetekend naar jezelf zenden. Bij aankomst laat je de brief pakket ongeopend. Samen met de fiche vormt dit een gesloten pakket dat bij noodzaak door de vrederechter kan worden geopend ter verificatie...

xantippe
Topic Starter

#21 , 31 dec 2010 12:05

dankjewel! :)

xantippe
Topic Starter

#22 , 11 jan 2011 14:55

nog n vraagje. het appartement wordt verwarmd met mazout en wij moeten daar 85 euro per maand voor geven. is dit een normale prijs? op ons huidig appartement verwarmen we met gas dus ik heb er geen idee van. kunnen wij dat ook ergens opvragen hoe hij aan die 85 euro komt? hij zegt bvb dat de vrouw onder ons minder moet betalen omdat ze de hele dag niet thuis is, maar ja, een van ons is ook van heel de dag niet thuis en als het school is ben ik ook lange tijd niet thuis... dat vind ik zo een rare redenering... ik begrijp niet goed dat zij minder zou moeten betalen... vooral omdat de prijs contractueel vastligt voor mazout, als dat volgens eigen verbruik is zou dat toch op n andere manier moeten verrekend worden, nee?

Vandebos

#23 , 11 jan 2011 15:29

Als er forfaitaire bedragen in het contract worden afgesproken is dit meestal een goede zaak voor de huurder. Een snelle rekensom brengt je totale jaarlijkse verwarmingskost op € 1020, dat is goedkoop.

artemis

#24 , 11 jan 2011 16:34

Zijn er calorimeters op de radiatoren?

xantippe
Topic Starter

#25 , 11 jan 2011 19:12

niet dat ik weet. hij zei wel iets van dat hij het kan aflezen hoeveel iedereen verbruikt. maar als dat goedkoop is ga ik er niet over beginnen zeuren :)

xantippe
Topic Starter

#26 , 11 jan 2011 20:00

en nog een vraag: kunnen wij vragen dat de muren herschilderd worden eigenlijk? ze hebben nu een knalrode muur, zou toch tof zijn als dat weer hersteld kon worden zonder dat wij liters primer ertegenaan moeten gooien... is maar een vraagje he :) ook al omdat in het contract staat dat er enkel in lichte kleuren geschilderd mag worden

YoeriS

#27 , 11 jan 2011 20:33

en nog een vraag: kunnen wij vragen dat de muren herschilderd worden eigenlijk? ze hebben nu een knalrode muur, zou toch tof zijn als dat weer hersteld kon worden zonder dat wij liters primer ertegenaan moeten gooien... is maar een vraagje he :) ook al omdat in het contract staat dat er enkel in lichte kleuren geschilderd mag worden
Dat is een verhaal tussen de verhuurder & uittredende huurder hé, je kan het eventueel wel ten sprake brengen bij de verhuurder die op zijn beurt dit bij uittrede als huurschade (of niet voldoen aan de contractuele bepalingen) kan aanmerken en u deze vergoeding toekent om het terug in lichte kleuren te laten verven.

Maar jij hebt iig niets te eisen aan de uittredende huurders.

xantippe
Topic Starter

#28 , 11 jan 2011 21:11

nee ik zou het sowieso aan de huisbaas vragen he :)

xantippe
Topic Starter

#29 , 12 jan 2011 15:51

Betekent deze stilte dat we het idd aan de huisbaas kunnen vragen?

Vandebos

#30 , 12 jan 2011 17:21

Als de huurder die muur rood heeft geschilderd met toestemming van de verhuurder dient hij dit niet in de oorspronkelijke staat te herstellen.

Het feit dat uw contract stipuleert dat alle muren enkel in lichte tinten mogen geschilderd worden slaat enkel op de werken naar de toekomst toe.

Persoonlijk zou ik die muur een jaartje verdragen en dan eens met de verhuurder gaan babbelen.

Terug naar “Huren”