Er is behalve de strepen van fietsbanden in de gang geen schade. Ik geef toe, de hal moet daardoor een nieuw likje verf krijgen, maar daar heb ik ook geen problemen mee om dat te doen. Hij maakt gewoon constant van een mug een olifant. En het is precies zoals u zegt, hij weigert niet letterlijk nieuwe huurders, maar hij probeert ze af te schrikken door zijn manier van werken. Met hem onderhandelen hebben we al geprobeerd, maar hij wil gewoon niet meer komen opdagen. Jammer, maar helaas. Ik zal het hier up to date houden van de verdere verloop.
Ik had ook nog een andere vraag. U zei eerder al dat een bemiddelingsfee een onwettige beding is die ik kan terugeisen beroepend op art 5ter huurwetgeving.
Art. 5ter. [1 Wordt voor niet geschreven gehouden, elk beding dat de kosten voor de bemiddeling door een derde voor de verhuring van het onroerend goed ten laste legt van de huurder, tenzij de huurder de opdrachtgever is van de bemiddelingsopdracht.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij W 2009-06-18/11, art. 2, 006; Inwerkingtreding : 17-08-2009>
Wat wordt er eigenlijk bedoelt met "tenzij de huurder de opdrachtgever is van de bemiddelingsopdracht"? In welk geval ben je dan opdrachtgever? Hij schuift de inning van de bemiddelingsfee (550 euro = 1 maand huur) op de onkosten verbonden bij de huur (overhandigen sleutels, op en neer rijden van de huisbaas indien nodig, opstellen contract, wanneer we bellen naar het kantoor als er iets stuk is zodat ze de klusjesman langssturen, ...)