huurbaas kom met zijn sleutel ongevraagd binnen

gvm

Re: huurbaas kom met zijn sleutel ongevraagd binnen

#16 , 04 apr 2011 14:05

Gij zijt een droom huisbaas.Waar was je toen we je nodig hadden? :mrgreen:
't is gewoon door toedoen van malafide verhuurders dat de huurwet zo in 't voordeel van de huurder is opgesteld.
als je als verhuurder een beetje menselijk blijft, heb je amper problemen.
qua sleutelbeheer is 't heel eenvoudig, de huurder tekent voor ontvangst van 2 sleutels van de voordeur, en 3 nieuwe sleutels van z'n appartement. in deze ontvangstbevestiging zit een clausule dat het verlies van een sleutel van de voordeur impliceert dat alle in omloop zijnde sleutels én gelijksluitende sloten vervangen worden op zijn/haar kosten. 'k heb er nog nooit eentje gehad die z'n sleutels kwijt is geraakt, omdat ik ze verwittig dat de sleutel ook dienstig is voor m'n andere gebouwen, en dat er ongeveer 80 sleutels in omloop zijn aan 12,50 € per stuk, plus 40 € per cilinder. het laten bijmaken van sleutels is uitgesloten zonder certificaat, dus als er iets gebeurt in een van m'n gebouwen zonder inbraakschade is de kring van mogelijke verdachten erg klein.

't mag dan wel lijken dat ik een droom van een huisbaas ben, niemand moet met m'n voeten rammelen. ik respecteer m'n huurders en verwacht respect terug. krijg ik dat niet, dan word ik redelijk giftig en ga ik tot op het bot.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm

#17 , 04 apr 2011 14:06

Vandaag nog een deurwaarder achter een zes jaar oud vonnis aangestuurd...
that reminds me, 'k heb er ook nog zo eentje onder 't stof liggen, 5 jaar of zo, straks eens even polsen of die huurder al terug een adres heeft. :lol:

Akuma

#18 , 04 apr 2011 14:09

Gij zijt een droom huisbaas.Waar was je toen we je nodig hadden? :mrgreen:
't is gewoon door toedoen van malafide verhuurders dat de huurwet zo in 't voordeel van de huurder is opgesteld.
als je als verhuurder een beetje menselijk blijft, heb je amper problemen.
qua sleutelbeheer is 't heel eenvoudig, de huurder tekent voor ontvangst van 2 sleutels van de voordeur, en 3 nieuwe sleutels van z'n appartement. in deze ontvangstbevestiging zit een clausule dat het verlies van een sleutel van de voordeur impliceert dat alle in omloop zijnde sleutels én gelijksluitende sloten vervangen worden op zijn/haar kosten. 'k heb er nog nooit eentje gehad die z'n sleutels kwijt is geraakt, omdat ik ze verwittig dat de sleutel ook dienstig is voor m'n andere gebouwen, en dat er ongeveer 80 sleutels in omloop zijn aan 12,50 € per stuk, plus 40 € per cilinder. het laten bijmaken van sleutels is uitgesloten zonder certificaat, dus als er iets gebeurt in een van m'n gebouwen zonder inbraakschade is de kring van mogelijke verdachten erg klein.

't mag dan wel lijken dat ik een droom van een huisbaas ben, niemand moet met m'n voeten rammelen. ik respecteer m'n huurders en verwacht respect terug. krijg ik dat niet, dan word ik redelijk giftig en ga ik tot op het bot.
En daar heb ik alle respect voor.Jammer genoeg hebben wij de pech met malafide verhuurders te maken.Als in:Zich geen hol aantrekken van wat er allemaal mis is met onze woning.En mijn vriendin durft niet aan de bel te trekken uit schrik uit woning gezet te worden,en aangezien we SPOTgoedkoop huren,kan ik haar ergens wel begrijpen.Aan de andere kant ben ik het een beetje beu aan het worden om steeds maar ons eigen geld in de woning te pompen,zonder tegencompensatie.

Reclame

Vandebos

#19 , 04 apr 2011 14:11

Yup. Als men mij komt zoeken om een probleem (financieel, familiaal) op te lossen ben ik altijd bereid tot een compromis, maar niet ermee rammelen he, want dan zijn we vertrokken voor een lange weg en mijn adem is beduidend langer...

Vandebos

#20 , 04 apr 2011 14:15

@akuma: dan zullen jullie op een bepaald moment toch de keuze moeten maken tussen goedkope huur en een pand dat in orde is.

svermassen

#21 , 04 apr 2011 14:22

Yup. Als men mij komt zoeken om een probleem (financieel, familiaal) op te lossen ben ik altijd bereid tot een compromis, maar niet ermee rammelen he, want dan zijn we vertrokken voor een lange weg en mijn adem is beduidend langer...
Ook hier alle respect voor, maar het moet van 2 kanten komen. En blijkbaar mis je dit bij sommige verhuurders. Gewoon omdat ze snel rijk willen worden. :mrgreen:

Vandebos

#22 , 04 apr 2011 14:24

hmmmm, snel rijk worden met verhuur is al enige decennia enkel in sprookjes...

svermassen

#23 , 04 apr 2011 14:29

Bij de verhuurders die wij hadden, niet, geloof mij maar :mrgreen:
Die hebben in 10 jaren tijd enkel kleinere prutskes hersteld aan het gebouw en voor de rest een hoop zweveren en proberen de schuld in de schoenen van de huurders te steken.

gvm

#24 , 04 apr 2011 14:38

als je alles een beetje goed aanpakt zit je pas na 5 jaar op een nuloperatie, en nadien zijn de inkomsten relatief laag. en dan mag je vooral je eigen gepresteerde uren niet meerekenen, want dan leg je er op toe.

gvm

#25 , 04 apr 2011 14:52

Als men mij komt zoeken om een probleem (financieel, familiaal) op te lossen ben ik altijd bereid tot een compromis
toeval. ik ook. voor elk probleem is altijd een menselijke oplossing, maar dat houdt wel in dat alle partijen deze oplossing moeten respecteren. 'k heb ook al huurders gehad met achterstal van 2000 en meer euro omwille van hun situatie. degenen die in zulk geval de overeenkomst om het probleem op te lossen gerespecteerd hebben, wonen er nog. degenen die dat niet gedaan hebben mochten hun meubeltjes gaan terughalen in 't stadsmagazijn.

Vandebos

#26 , 04 apr 2011 17:36

De meubeltjes die niet openbaar verkocht zijn?

gvm

#27 , 04 apr 2011 21:01

De meubeltjes die niet openbaar verkocht zijn?
ja, wegens waardeloos.

Terug naar “Huren”