't is gewoon door toedoen van malafide verhuurders dat de huurwet zo in 't voordeel van de huurder is opgesteld.Gij zijt een droom huisbaas.Waar was je toen we je nodig hadden?
als je als verhuurder een beetje menselijk blijft, heb je amper problemen.
qua sleutelbeheer is 't heel eenvoudig, de huurder tekent voor ontvangst van 2 sleutels van de voordeur, en 3 nieuwe sleutels van z'n appartement. in deze ontvangstbevestiging zit een clausule dat het verlies van een sleutel van de voordeur impliceert dat alle in omloop zijnde sleutels én gelijksluitende sloten vervangen worden op zijn/haar kosten. 'k heb er nog nooit eentje gehad die z'n sleutels kwijt is geraakt, omdat ik ze verwittig dat de sleutel ook dienstig is voor m'n andere gebouwen, en dat er ongeveer 80 sleutels in omloop zijn aan 12,50 € per stuk, plus 40 € per cilinder. het laten bijmaken van sleutels is uitgesloten zonder certificaat, dus als er iets gebeurt in een van m'n gebouwen zonder inbraakschade is de kring van mogelijke verdachten erg klein.
't mag dan wel lijken dat ik een droom van een huisbaas ben, niemand moet met m'n voeten rammelen. ik respecteer m'n huurders en verwacht respect terug. krijg ik dat niet, dan word ik redelijk giftig en ga ik tot op het bot.