opzeg door huurder in tweede jaar van contract

gvm
Topic Starter

Re: opzeg door huurder in tweede jaar van contract

#16 , 04 apr 2011 22:14

net daarom heb ik het papier dat ze hadden opgesteld niet ondertekend, meer zelfs, ik heb helemaal niets ondertekend, ook niet wat betreft eventuele huurschade. ik heb gewoon hun opzeg aanvaard, da's al... ik snap niet waar ze het lef vandaan halen om eerst te berusten in het vonnis, en dan een beetje beroep te gaan aantekenen in een zaak die gewoon gebaseerd is op normale wetgeving...
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm
Topic Starter

#17 , 05 apr 2011 14:17

't vonnis is binnen bij de deurwaarder en wordt deze week nog betekend normaal gezien.

gvm
Topic Starter

#18 , 06 apr 2011 12:40

heerlijk. vandaag een aangetekend schrijven van tegenpartij gekregen waarin ze me beschuldigen van het opgeven van een vals adres in mijn verzoekschrift. ik vraag me af waarom ik een attest van woonst dien toe te voegen, attest dat overigens werd afgeleverd op datum van indienen verzoekschrift en met vermelding van het nieuwe adres als zijnde het officiële. het verzoekschrift vermeldt ook dat adres, geen idee waar ze het halen. en uiteraard weer de gebruikelijke uitleg over onderlinge afspraken en een hele blabla, onderlinge afspraken die ik nooit schriftelijk bevestigd heb.

ook nog wat klachten over post die niet zou zijn toegekomen op hun oud adres, 't zal me worst wezen eigenlijk, wie verhuist moet zijn adreswijziging maar zelf zien te regelen. als de postbode de naam van de bestemmeling niet meer op de gebruikelijke bus ziet staan, maar een andere, lijkt het mij logisch dat hij de post terugstuurt. mij beschuldigen van het achterhouden van post lijkt me niet echt netjes. die mens doet gewoon zijn werk, 'k ben blij dat er toch iemand bij biepoowst dat doet.

Reclame

gvm
Topic Starter

#19 , 06 apr 2011 13:10

zo, dit antwoord lijkt me te volstaan:
inhoud op verzoek.
Laatst gewijzigd door gvm op 07 apr 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

gvm
Topic Starter

#21 , 06 apr 2011 13:45

ik aanzie dit als een goedkeuring. ik maak uiteraard wel voorbehoud voor interpretatiefouten.

Vandebos

#22 , 06 apr 2011 13:52

Moet eens aan de webmaster vragen een thumbs up emoticon te voorzien.

Ik zou de eerste lijn wel wat milderen en gewoon verwijzen naar de kruispuntbank die u middels het bevolkingsregister dit valse adres heeft gegeven...

gvm
Topic Starter

#23 , 06 apr 2011 13:58

deze smiley lijkt me ook wel af en toe een nuttige toepassing te kunnen hebben: Afbeelding

geen klacht indienen bij de bevoegde instanties? jammer. :(

Fore

#24 , 06 apr 2011 14:00

De postbode heeft gewoon vastgesteld dat er een nieuwe bewoner is en heeft waarschijnlijk de briefwisseling teruggestuurd wegens het niet doorgeven van een nieuw adres.
Ik wil toch wel opmerken dat een postbode insteekt op adres en nooit op naam. (zo zou het toch moeten)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

gvm
Topic Starter

#25 , 06 apr 2011 14:02

De postbode heeft gewoon vastgesteld dat er een nieuwe bewoner is en heeft waarschijnlijk de briefwisseling teruggestuurd wegens het niet doorgeven van een nieuw adres.
Ik wil toch wel opmerken dat een postbode insteekt op adres en nooit op naam. (zo zou het toch moeten)
misschien heeft de nieuwe huurder hem daar dan wel over aangesproken. het zou kunnen.

Fore

#26 , 06 apr 2011 14:21

Dat kan altijd, ik heb genoeg brieven meegenomen waar mensen briefjes hadden aangeniet :p

De reden hierom is:

Der was ooit eens een bostbode die een alleenstaande vrouw 'kende'. Hij sprak er nogal eens mee tijdens zijn ronde. Maar de laatste 2 maanden had hij die vrouw niet meer gezien en op een dag had een brief in zijn handen voor een onbekende vrouw op dat adres. Omdat hij wist dat die vrouw er niet woonde. Want die alleenstaande vrouw was alleenstaand :p
Dus hij er een gele sticker retour op geplakt. Wat bleek nu:
Die alleenstaande vrouw had die laatste 2 maanden uit zuid-afrika op bezoek en in die brief zaten die vriendin haar vliegtickets.
Moraal van het verhaal:
De postbode steekt in op adres en niet op naam

gvm
Topic Starter

#27 , 06 apr 2011 14:25

De postbode steekt in op adres en niet op naam
dat kan goed zijn, maar als er op 1 adres verschillende brievenbussen zijn mag hij wel de moeite doen om minstens de post in de juiste bus te steken. wat bij een appartementsgebouw met 50 brievenbussen? propt hij dan alles waar geen busnummer opstaat maar in de bus die hem het beste uitkomt? erg klantvriendelijk, denk ik dan stilletjes bij mezelf.

Fore

#28 , 06 apr 2011 14:29

ik had een rij sociale woningen
Bus 5
bus 5a1
5a2
5a3

bus 5b1
5b2
5b3

bus 5c1
5c2
5c3
5c4

Ik denk dat niet eens 10% juist correct was geadresseerd. Ik denk dat ik eigenlijk de helft van de brieven in bus 5 kon steken. Je verliest zoveel tijd om te kijken wie waar woont... en als jobstudent ken je niemand :p

De persoon is verantwoordelijk dat hij zijn adres juist doorgeeft.

Volgens de nieuwe regelgeving, dient er een nummer op de bus te staan

artemis

#29 , 06 apr 2011 14:45

Ik tracht als verhuurder mijn normale burgerlijke plicht te vervullen wat post betreft.

Komt er nog post voor een ex huurder toe (en postbode duwt idd alles in de bus) dan schrijf ik daarop 'woont niet meer op dit adres' en doe dat terug op de post. Is niet veel moeite. In recente gevallen houden we hem zelfs bij tot ex-huurder komt afhalen als die dat wil.
Ik weet uit ervaring hoeveel er kan misgaan, zelfs al heb je bij verhuis alle en de juiste maatregelen genomen, en hoe vervelend dat is.

gvm
Topic Starter

#30 , 06 apr 2011 14:48

Ik tracht als verhuurder mijn normale burgerlijke plicht te vervullen wat post betreft.
ik doe dat ook maar ik ben niet verantwoordelijk voor wat een ander doet.

Terug naar “Huren”