huurovereenkomst onbepaalde duur

mochoukri
Topic Starter

#16 , 20 dec 2006 11:20

Ajajaj. Er rest me dus uiteindelijk enkel nog het toepassen van huurindexering.

1)Weet er iemand hoe ik dit moet doen? Moet dit schriftelijk/aangetekend gebeuren en bestaat er een voorbeeldbrief of iets in die aard?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mochoukri
Topic Starter

#17 , 20 dec 2006 14:53

Ik heb het huurcontract eens doorgelezen en heb daar een interessant artikel in gevonden die luidt als volgt:

Art. 2:
Elke partij heeft het recht tegen het einde van de MAAND een einde aan de huur te stellen, mits de andere partij er per aangetekend schrijven van te verwittigen, 3 maanden op voorhand.

Wil dit zeggen dat ik het contract kan opzeggen met 3 maanden opzeg en GEEN schadevergoeding aan mijn been heb?

please bring me some good news

koen999

#18 , 20 dec 2006 15:00

die clausule is nietig,

vanwege in strijd met de wet daarover

De uitleg van Jelle ivm opzeg was juist

Reclame

basejumper

#19 , 20 dec 2006 15:18

http://statbel.fgov.be/indicators/rent_nl.asp op deze site zal u de huurcalculator terugvinden. In praktijk kan u jaarlijks de huur indexeren volgend de formule (aanvangshuur:aanvangsindex)x nieuw index.
In praktijk neem je de index van de maand voorafgaand aan de start van het contract en de index van de maand voorafgaand aan de verjaardag van het contract.
Type brief? Je schrijft gewoon een briefje verwijzend naar artikel xyz van het huurcontract met de mededeling dat vanaf datum z er een nieuwe huurprijs van kracht uis. In dezelfde brief maak je de berekening duidelijk zodatr de huurder dit kan controleren. Klaar als pompwater.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Huren”