Onderbuur/huurder flipt.

pom
Topic Starter

Re: Onderbuur/huurder flipt.

#16 , 20 jan 2012 21:03

Ze is terug. Ik noem haar "ze" omdat ik de identiteit niet kan onthullen. Exact 30dagen na collocatie. Verleden week zaterdag ging ik mijn zoon halen om boodschappen te doen toen hij lijkbleek naar beneden kwam. Ze stond alweer op de gang, de deur open, ze sprak hem aan. Mijn zoon schrok zo hard dat hij het op een lopen heeft gezet. Het heeft lang geduurd voor ik hem gekalmeerd kreeg. Zoals ik al zei was het voor iedereen in het gebouw gedurende maanden heel traumatisch, zeker voor mijn zoon die een lichte vorm van Autisme heeft. Door die maanden heeft hij medicatie gekregen tegen angstaanvallen. De laatste week begon het medicijn te werken.Plots staat ze daar dan weer en dat kan. Hij en wij snappen het niet. Worden slachtoffers, want dat zijn die mensen daar, dan niet op de hoogte gebracht? Neen dus. Nu zijn er alleen maar vragen en geen antwoorden. Zij heeft de wet achter zich en slachtoffers kunnen bang afwachten. Toen ik met de eigenaars belde, zeiden die me dat ze niet wisten dat ze terug was. Tja die eigenaars hebben dan ook nooit iets gedaan. Het enige waar die zich zorgen hebben over gemaakt waren de grote kosten die aangericht waren, dat zegden ze ons wel. "Ja wij hebben geen last van die vrouw haar psychose wel de vernielingen die ze heeft aangericht!" Bon dan zijn we met die mensen uitgepraat.

Het kan dat ze terug medicatie neemt en om die reden naar huis mocht, maar ze stond op haar 1ste morgen wel al iemand op te wachten om hem aan te spreken!

Wat nu?

@ BiekLie, als je naar de essentie van mensen met een "ziekte" kijkt is dat altijd een droevig iets. Veel mensen kunnen daar niest aan doen en hebben dat ook liever niet. Maar er zijn grenzen. Er zijn mensen die het zichzelf aandoen en daar wel iets kunnen aan doen. Ok ze zijn dan slachtoffer van zichzelf, maar maken ook onschuldige slachtoffers en die moeten ook beschermd worden tegen zo'n personen. En hier wringt het schoentje, het slachtoffer blijft altijd in de kou staan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 jan 2012 23:13

Neem terug contact op met de persoon die je toen heeft geholpen. Nieuw adres :
Slachtofferzorg
Lange Gasthuisstraat 27-31
2000 Antwerpen T: 03.338.84.86

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 21 jan 2012 23:39

Hebben te maken met gelijkaardig probleem. Sedert een 6 tal maanden werd in het appartementsgebouw waar mijn moeder woont een persoon met ernstige mentale beperktheid "geplaatst" door haar voogd (=advocaat) en OCMW. De andere bewoners zijn bijna allemaal alleenstaande vrouwen van tussen de 85 en 90 jaar oud. De betroffen persoon veroorzaakt zeer ernstige overlast, zoals luide muziek spelen tijdens de nacht, hysterisch op de deuren van de andere appartementen bonken, de lift blokkeren wegens mentaal niet in staat een lift correct te bedienen (en waardoor de andere oude bewoners die niet meer via de trap naar beneden kunnen soms een hele dag in hun appartement geimmobiliseerd zijn), hysterisch staan gillen in de traphal, enz, enz. Klachten bij de politie zijn steeds zonder resultaat gebleven....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 jan 2012 23:50

Vandebos en ikzelf hebben toch de nodige insteken gegeven.
Een niet dringende collocatie is iedere belanghebbende derde met een correct attest dokter.
Politie op de correcte wijze inschakelen om de correcte redenen.
Alles registreren en documenteren. Zorgen dat de tijdslijnen duidelijk zijn.

patjebrussel

#20 , 15 apr 2012 06:47

Hoe is het nu verder verlopen ?

Terug naar “Huren”