verhuurder eist geld

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: verhuurder eist geld

#16 , 30 jul 2013 13:29

Hier bij nuttig documenten
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=43627" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LOCO430

#17 , 10 aug 2013 13:19

Is het niet zo dat je een kopie van het geregistreerde contract in bezit moet krijgen zodat de huurder ook weet dat het wel degelijk gaat over een geregistreerd contract?
En bijkomend vraagje, als je met contract 3-6-9 na 4j en 1mnd mits inachtneming van 3mnd vooropzeg te doen het pand wil verlaten , is er dan nog verschil of het contract al dan niet geregistreerd is om een vergoeding te moeten betalen?

sloeberken

#18 , 10 aug 2013 13:28

In geen van bijde gevallen is er een huurvergoeding eisbaar door de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105

#19 , 10 aug 2013 15:10

Is het niet zo dat je een kopie van het geregistreerde contract in bezit moet krijgen zodat de huurder ook weet dat het wel degelijk gaat over een geregistreerd contract?
?
Voor de registratie zelf is het in ieder geval geen verplichting om met 3 exemplaren aan hun loket te verschijnen.
Stond er gisterenvoormiddag zelf voor. Er hing een papier uit waarop stond dat je minimum 2 exemplaren van een document diende bij te hebben. (2 originelen of 1 origineel en 1 kopie). Eén exemplaar houden ze alvast zelf, en je krijgt er dan minstens 1 terug. Dat de huurder al of niet een exemplaar ontvangt is blijkbaar niet hun zorg, maar die van de verhuurder die dan eventueel nog een kopie dient te maken.
Ikzelf zorg ervoor dat er 3 originelen zijn, en bezorg naderhand aan de huurder een origineel door de registratie afgestempeld exemplaar.

Gebruiker21

#20 , 17 feb 2015 16:43

Veel te laat met mijn reply... zat nog op pagina 1 ;-)...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”