hoge electriciteitsrekening

martizio
Topic Starter

Re: hoge electriciteitsrekening

#16 , 20 feb 2014 14:35

Ja de installatie heeft een diff van 300mA. We zullen dat testje ook es doen seh
Merci

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Toni1
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 sep 2017 22:19

Hallo,

Ik zit met een vraag. Ik woon sinds 6 jaar alleen in een appartement. Dit app is gelegen op de bovenverdieping van de huurbaas/eigenaar. Dit is ook een oud app ( min tot niet geïsoleerd, alle toestellen gaan op stroom dus ook de verwarming (accumulator). Ik woon er alleen en ben zelden tot nooit thuis. De verwarming wordt ongeveer aangezet van november tot maart en deze laad dan ook op nachtstroom (voordeliger).

Ondanks dit alles betaal ik veeel te veel aan stroom. Mijn maandelijkse voorschot ligt op 150 euro en nadien mag ik mij verwachten aan afrekeningen tussen de 700-800 euro. Dit is te zot voor woorden. Als ik mijn huurbaas (al jaren) hierover aanspreek wordt hij boos en vermijdt hij het gesprek "er zou niets schelen met zijn stroom".

Mijn vraag is : Als ik een erkende technieker laar komen en hij kan effectief aantonen dat er stroomverlies is , of nog erger, ik mijn huurbaas zijn stroom ook betaal.. kan ik hier dan ook mee verder gaan ? zo ja, kan ik dan een bepaald bedrag terug vorderen van de voorbije 6 jaar of niet?

Ik dank jullie alvast bij voorbaat,
Vriendelijke groeten

asperger

#18 , 30 sep 2017 22:23

Hallo,

Ik zit met een vraag. Ik woon sinds 6 jaar alleen in een appartement. Dit app is gelegen op de bovenverdieping van de huurbaas/eigenaar. Dit is ook een oud app ( min tot niet geïsoleerd, alle toestellen gaan op stroom dus ook de verwarming (accumulator). Ik woon er alleen en ben zelden tot nooit thuis. De verwarming wordt ongeveer aangezet van november tot maart en deze laad dan ook op nachtstroom (voordeliger).

Ondanks dit alles betaal ik veeel te veel aan stroom. Mijn maandelijkse voorschot ligt op 150 euro en nadien mag ik mij verwachten aan afrekeningen tussen de 700-800 euro. Dit is te zot voor woorden. Als ik mijn huurbaas (al jaren) hierover aanspreek wordt hij boos en vermijdt hij het gesprek "er zou niets schelen met zijn stroom".

Mijn vraag is : Als ik een erkende technieker laar komen en hij kan effectief aantonen dat er stroomverlies is , of nog erger, ik mijn huurbaas zijn stroom ook betaal.. kan ik hier dan ook mee verder gaan ? zo ja, kan ik dan een bepaald bedrag terug vorderen van de voorbije 6 jaar of niet?

Ik dank jullie alvast bij voorbaat,
Vriendelijke groeten
Voor een klein appartement met electrische verwarming ligt uw factuur binnen de normale grenzen.
Electrische verwarming is peperduur.
Zeker als het geen nieuw gebouw is met isolatie volgens laatste normen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

mava105

#19 , 01 okt 2017 09:12

Heb je bij de inhuurname een kopie van het EPC verslag ontvangen?
Als je nu een controle van de gemeente vraagt krijgt verhuurder in ieder geval al een aantal strafpunten en vanaf januari 2020 mag hij al helemaal niet meer verhuren zonden dakisolatie.

Terug naar “Huren”