huurwaarborg

MartineL
Topic Starter

Re: huurwaarborg

#16 , 31 jul 2014 10:17

Meterstanden werden overgedragen op 04/04.
1 sleutel werd door ons afgegeven omdat we zo vriendelijk waren om de nieuwe huurder toe te laten al enkele spullen te zetten in de garage.
Moet ik ook wel even bijvermelden; er lagen nog sleutels in het ,huis zoals deze van de achterdeur en poortje.
Deze lieten we daar liggen omdat we deze altijd lieten liggen...gebruikten deze zeer weinig en je kan dan ook niet alle sleutels aan je sleutelbos hangen...
Ze drongen er wel op aan(weten nu wrm,nl; om alles zo vlug mogelijk te schilderen en dergelijke)om al de sleutels al af te geven...hebben we niet gedaan.
Toch hebben ze alles geschildert en binnengegaan dus met die sleutel en dit zonder ons weten.
We hadden nog betaald tot 15/04 en hadden nog de tijd om alles in orde te brengen tegen 15/04(beschreven op uittrede Pb)
Op de PB staat; Nog te overhandigen sleutels; 1 brievenbus,2 voordeur en 2 zenders van poort ten laatste af te geven op 15/04 bij makelaar.
Sleutelafgifte werd gedaan op 15/04(met papieren en fotokopie van sleutels)bij de makelaar.
Deze vertelden ons trouwens ook dat ze totaal verkeerd bezig waren maar ja....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 31 jul 2014 10:19

Dus in de PB staat dat u nog tot 15/4 tijd had om alles in orde te brengen? Dan moest de verhuurder u die tijd geven, en kan hij niets eisen voor de werken die hij op eigen initiatief heeft uitgevoerd.

MartineL
Topic Starter

#18 , 31 jul 2014 10:22

Inderdaad dit staat klaar en duidelijk beschreven.

Nog af te geven sleutels....ten laatste 15/04
Overige punten in orde te brengen....ten laatste 15/04
Alle huurgelden zijn betaald...

Reclame

MartineL
Topic Starter

#19 , 31 jul 2014 10:32

Wat er eigenlijk ook beschreven is op de PB (standaard gedrukt)...Er wordt overeengekomen tussen vertrekkende huurder en eigenaar dat de som van......(blanco)....euro wordt afgehouden van de huurwaarborg ten gunste van de eigenaar als compensatie voor de hierboven vermelde bedragen voor poetswerk,onderhoud en kleine herstellingen.
Voor akkoord met de vastgestelde gebreken en met de vooropgestelde vergoedingen en regelingen...en dan beide handtekeningen...dus ja??...wat drijft hem eigenlijk om zo te reageren??

Had hij ons nu eens gewoon opgebeld met de vraag van...wil je de werken komen uitvoeren daar ik graag zou beginnen schilderen en alles klaar zetten tegen dat de nieuwe huurder er is of zo...
Dan was dit alles niet nodig geweest e , maarja...waarom makkelijk als moeilijk ook kan....

sloeberken

#20 , 31 jul 2014 10:44

Had hij ons nu eens gewoon opgebeld met de vraag van...wil je de werken komen uitvoeren daar ik graag zou beginnen schilderen en alles klaar zetten tegen dat de nieuwe huurder er is of zo...
Dan was dit alles niet nodig geweest e , maarja...waarom makkelijk als moeilijk ook kan....
Daar is verhuurder niet toe verplicht, als huurder kun je toch inschatten wat u moet herstellen en wat voor verhuurder is.
Als je het pand terug geeft zoals je het ontvangen hebt, buiten sleet en verhuurders herstellingen hoef je u nergens ongerust over maken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

MartineL
Topic Starter

#21 , 31 jul 2014 10:45

Ja dat was inderdaad de bedoeling Sloeberken.
Maar als je de kans niet krijgt om het in orde te brengen....

KJ86

#22 , 31 jul 2014 10:57

Ik denk dat het er redelijk goed uitziet voor u.
Het was natuurlijk perfect geweest als je de verhuurder voor 15/04 met een AS erop gewezen had, dat je de woning niet kon opkuisen zoals overeengekomen in de uittredende plaatsbeschrijving omdat hij zelf de woning in gebruik had genomen.

MartineL
Topic Starter

#23 , 31 jul 2014 11:45

De 1ste "klachtmail" die ik heb ontvangen van de expertisebureau was op 10/04...Dus toen pas is de bal beginnen rollen...Ja had toen misschien nog net de tijd om een AS te verzenden maarja, ben het ook niet gewent dit soort zaken en heb toen pas ontdekt dat er zoiets bestaat als de huurdersbond en zijn dan ook maar iets later met hen in contact gekomen...:-)

sloeberken

#24 , 31 jul 2014 12:08

Ik denk dat er weinig anders zal opzitten dan te onderhandelen over de grote van de schadevergoeding, indien er geen overeenkomst word bereikt zal de vrederechter moeten beslissen.

MartineL
Topic Starter

#25 , 31 jul 2014 13:22

Schadevergoeding? Het gaat hem over enkele pietluttigheden zoals het gras maaien,2 spotjes steken,kraantjes ontkalken,legplanken en kapstok verwijderen..(zoals vermeldt in PB)die ik ging in orde brengen tegen 15/04.
Ik heb hem nog een tegenvoorstel gedaan(meer dan ik wou) maar nee...
Hij vraagt het grootste bedrag voor de opkuis,lees;vloeren schrobben,muren afwassen,werkuren....
Ik hoef toch niet te betalen voor een opkuis(onze opkuis) die hij uitgevoerd heeft terwijl we nog huurden?

sloeberken

#26 , 31 jul 2014 13:42

Dan ga je een strategie moeten opmaken hoe je zijn argumenten gaat weerleggen, bij vrederechter zijn het op de eerste plaats bewijsstukken. Zeker die klachtmail bijhouden, wat staat erin vermeld.
Hem ook eens vragen naar de facturen van deze werken.
Of anders eens een briefje laten sturen door u advocaat.

MartineL
Topic Starter

#27 , 31 jul 2014 15:30

Ga mij inderdaad zo goed mogelijk voorbereiden :-)
Heb fotomateriaal van zijn werken,videobeelden door mij en bewijs door zijn eigen mail met fotos met datum (tss 04/04 en 15/04) dat hij bezig was met werken,zonder toestemming van ons.
Tenslotte...Hij ging akkoord met de puntjes die nog moesten gedaan worden tegen 15/04 en heeft deze ook afgetekend, hij moet daarna niet afkomen dat hij ons! poetswerk en! zelfs bepaalde werken heeft uitgevoerd die wij gingen(moesten) uitvoeren.
In die klachtmail staat voornamelijk poetswerk.

MartineL
Topic Starter

#28 , 21 okt 2014 23:22

Ondertussen na lang wachten en enkele briefwisselingen terug nieuws...
Brief ontvangen van zijn advocaat dat de verhuurder al aan het zakken is in prijs...wat voor mij al veel zegt over zijn "gelijk"
Ik ga hier nog niet mee akkoord en blijf bij mijn voorgesteld bedrag.
Zal terug een as sturen dat ik blijf bij mijn besluit en overweeg om eventueel gerechtelijke maatregelen te treffen.
Laatste poging dus tot minnelijke schikking...

MartineL
Topic Starter

#29 , 26 feb 2015 10:17

En ondertussen blijft het nu al heel lang stil...word dus nog 9 jaar wachten op mijn geld denk ik...

MartineL
Topic Starter

#30 , 02 apr 2015 21:04

Nieuwe wending....we zijn er een jaar weg en nu blijkt dat de eigenaar de woning al verkoopt...?? Indien verkocht...wat met mijn waarborg??

Terug naar “Huren”