Waarom moeten de huurders moeite doen omdat de eigenaar persé één dag voor het einde van de huur wil komen kijken?
Een hogere macht heeft het opgedragen, niet de eigenaar maar de vrederechter.
Persoonlijk vind ik het nutteloos om een rechter bezig te houden met dit soort zever, het kost veel geld aan de maatschappij en de betrokken partijen.
Ik vind het nog 100 keer erger dat die 'dure' uitspraak van een rechter gewoon genegeerd wordt, als er een staat van het appartement moet gemaakt worden op 30 juli, zorg er dan voor dat dit mogelijk is.
U vertelt dat er een deskundige komt.
Wat moet de eigenaar dan doen als de vloer bedekt is ?
De deskundige een verslag laten maken dat hij zijn inspectie niet kon uitvoeren en dan terug naar de vrederechter om die kosten te verhalen van de tijd die verloren is gegaan . Het is niet enkel de kost van de deskundige, maar misschien ook een bezettingsvergoeding voor de tijd die nodig is om een nieuwe afspraak te bemachtigen. Ik zie niet in waarom je zou tegenwerken als het in uw belang is om mee te werken.
Voor Franciscus telefoongesprekken opnemen is niet altijd een inbreuk op de privacy maar kan wel een inbreuk zijn. Dat zal dus inderdaad van de interpretatie van de rechter afhangen
De rechtbank van eerste aanleg te Gent echter oordeelde in haar vonnis van 26 maart 2010 (NJW 226, 546, met noot), dat het opnemen van eigen telefoongesprekken, zelfs zonder medeweten van de andere gesprekspartner, weliswaar geoorloofd is, doch dat zulks wel een inbreuk kan uitmaken op de privacybescherming van artikel 8 EVRM, waarbij de rechtbank dient uit te gaan van de redelijke privacyverwachting van de andere gesprekspartner.