Beëindigen huur contract.

Mariette
Topic Starter

Re: Beëindigen huur contract.

#16 , 21 jul 2014 14:47

Klein foutje van 1 seconde "Ik dacht dat het huurcontract beëindigd was op 31/8 om 24.00 uur, toch?" 31/8 om 23.59uur
sorry, fout van mij.

het contract eindigt op 31/7 om 24.00 uur.
Ze gaat naar de vrederechter om te eisen dat ze daags voordien (30/7) al een PB kan komen maken, maar dan is het appartement nog niet leeg.

Jammer maar helaas.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 jul 2014 15:45

Niet vergeten dictafoontjes mee te nemen en alles op te nemen.
Tegenpartij NOOIT alleen ergens laten binnengaan.
Wie maakt PB op gezien u er nu wel over spreekt.
Deze moet door beide partijen of vrederechter worden aangesteld.

Mariette
Topic Starter

#18 , 21 jul 2014 16:09

ik zal aan mijn dochter vragen alles op te nemen met haar i-phone.

Er werd een onafhankelijk persoon aangesteld, op HUN vraag geloof ik.
Ben benieuwd.

Ik weet nu niet of het PB reeds zal worden opgemaakt in feite, want zoals gezegd wordt er pas daags nadien verhuisd. De eigenaar wou persé (zie vrederechter) de parket komen bekijken, terwijl die nu vol zal staan met dozen en meubels...; niemand begrijpt de uitspraak van de vrederechter.

Reclame

KJ86

#19 , 21 jul 2014 17:07

ik zal aan mijn dochter vragen alles op te nemen met haar i-phone.

Er werd een onafhankelijk persoon aangesteld, op HUN vraag geloof ik.
Ben benieuwd.

Ik weet nu niet of het PB reeds zal worden opgemaakt in feite, want zoals gezegd wordt er pas daags nadien verhuisd. De eigenaar wou persé (zie vrederechter) de parket komen bekijken, terwijl die nu vol zal staan met dozen en meubels...; niemand begrijpt de uitspraak van de vrederechter.
Vergeet het om de gesprekken op te nemen.
Het is een inbreuk op de privacy en bewijst zeer weinig.

Hou het simpel en zorg ervoor dat de huisbaas de planken vloer kan inspecteren. Kun je de dozen niet in de garage stockeren ipv de living.

sloeberken

#20 , 21 jul 2014 17:12

Je mag het opnemen als bewijs mits getekende toestemming van de andere partij.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Mariette
Topic Starter

#21 , 21 jul 2014 18:03

Je mag het opnemen als bewijs mits getekende toestemming van de andere partij.
ik dacht dat het voldoende was als er één van de partijen zijn toestemming af?

En neen, ze kunnen de meubelen niet in de garage zetten. Daarvoor moeten de verhuizers komen met een lift, en vermits die verhuizers enkel op 31/7 konden komen zal het dus 31/7 zijn.
Er is trouwens geen garage, enkel een open autostaanplaats en daar mogen ze geen dozen zetten.

En de matras zal ook nog op de vloer liggen, want ze moeten nog een keer kunnen slapen, toch?

Waarom moeten de huurders moeite doen omdat de eigenaar persé één dag voor het einde van de huur wil komen kijken?

sloeberken

#22 , 21 jul 2014 18:30

Waarom moeten de huurders moeite doen omdat de eigenaar persé één dag voor het einde van de huur wil komen kijken?
Dat zou ik zeker niet doen u huur loopt nog, denk dat de vrederechter hier iets totaal verkeerd begrepen heeft.

Franciscus

#23 , 21 jul 2014 18:38

Noch KJ86 noch sloeberken hebben het bij het rechte eind.

Als een van de partijen ( dus uzelf) toestemming geeft tot het opnemen van het gesprek is het wettelijk toegelaten.
Het is GEEN inbreuk op de privacy - u neemt uw eigen gesprekken op.

Heb het zelf gebruikt en meermaals aangeraden het te gebruiken. Is volkomen wettelijk.

Het is de rechter die uiteindelijk beslist over het aanvaarden van bewijzen. Maar dat was blijkbaar in geen van de mij gekende feiten enig probleem.
En het dreigen met personen in hoge posities.... dat ze zo'n zaken maar heel duidelijk zeggen...

KJ86

#24 , 21 jul 2014 19:45

Een hogere macht heeft het opgedragen, niet de eigenaar maar de vrederechter.
Persoonlijk vind ik het nutteloos om een rechter bezig te houden met dit soort zever, het kost veel geld aan de maatschappij en de betrokken partijen.
Ik vind het nog 100 keer erger dat die 'dure' uitspraak van een rechter gewoon genegeerd wordt, als er een staat van het appartement moet gemaakt worden op 30 juli, zorg er dan voor dat dit mogelijk is.

U vertelt dat er een deskundige komt.
Wat moet de eigenaar dan doen als de vloer bedekt is ?
De deskundige een verslag laten maken dat hij zijn inspectie niet kon uitvoeren en dan terug naar de vrederechter om die kosten te verhalen van de tijd die verloren is gegaan . Het is niet enkel de kost van de deskundige, maar misschien ook een bezettingsvergoeding voor de tijd die nodig is om een nieuwe afspraak te bemachtigen. Ik zie niet in waarom je zou tegenwerken als het in uw belang is om mee te werken.

Voor Franciscus telefoongesprekken opnemen is niet altijd een inbreuk op de privacy maar kan wel een inbreuk zijn. Dat zal dus inderdaad van de interpretatie van de rechter afhangen
De rechtbank van eerste aanleg te Gent echter oordeelde in haar vonnis van 26 maart 2010 (NJW 226, 546, met noot), dat het opnemen van eigen telefoongesprekken, zelfs zonder medeweten van de andere gesprekspartner, weliswaar geoorloofd is, doch dat zulks wel een inbreuk kan uitmaken op de privacybescherming van artikel 8 EVRM, waarbij de rechtbank dient uit te gaan van de redelijke privacyverwachting van de andere gesprekspartner.

mava105

#25 , 21 jul 2014 20:33

[quote="KJ86"][quote], als er een staat van het appartement moet gemaakt worden op 30 juli, zorg er dan voor dat dit mogelijk is.

Dat staat niet in het vonnis. Eigenaar dient toegang te krijgen meet zwijn aannemer. Er staat blijkbaar NIET om tevens een PB op te maken. Daarvoor zal hij nog een keer moeten terug komen. mogelijks wil verhuurder alleen maar een offerte bekomen van de aannemer.

Franciscus

#26 , 21 jul 2014 21:29

aan KJ86 NIET als men zelf deelneemt aan het gesprek.
"Het opnemen van telefoongesprekken waaraan met zelf deelneemt maakt geen schending uit van art. 90 ter en volgende van het wetboek van strafvordering, noch een schending van art. 8 EVRM, noch van artikel 259bis van de strafwet.
Deze opgenomen telefoongesprekken kunnen zowel gebruikt worden in burgerlijke of strafrechtelijke procedures.

Het is niet alsof men een telefoontap plaats of een PC 'overneemt'. Voor dat soort zaken heeft men een gerechtelijk bevel nodig van vb een onderzoeksrechter

sloeberken

#27 , 21 jul 2014 22:07

" NIET als men zelf deelneemt aan het gesprek. " Dat is het grote probleem Franciscus, huurder is niet aanwezig is mevrouw die het gaat opnemen en dat is een strafbaar feit.
Ik zou dat zeker niet aanraden.

sloeberken

#28 , 21 jul 2014 22:12

, als er een staat van het appartement moet gemaakt worden op 30 juli, zorg er dan voor dat dit mogelijk is.

Dat staat niet in het vonnis. Eigenaar dient toegang te krijgen meet zwijn aannemer. Er staat blijkbaar NIET om tevens een PB op te maken. Daarvoor zal hij nog een keer moeten terug komen. mogelijks wil verhuurder alleen maar een offerte bekomen van de aannemer.
Sorry mava105 boven op pagina 2 vermeld TS weldegelijk opmaken PB.

Franciscus

#29 , 21 jul 2014 22:20

Het is toch niet de huurder die moet aanwezig zijn bij het gesprek...
Het zijn de personen die DEELNEMEN aan het gesprek die aanwezig moeten zijn.
En een van deze personen nemen het gesprek waar ze zichzelf toestemming hebben voor gegeven op. Niets meer niets minder.
Trouwens topicstarter zegt dat haar dochter het gesprek zou opnemen. Als ze er zelf bij is belet niets haar om haar eigen gesprek ook op te nemen. Mocht er overlapping zijn van beide opnames dan is er toch nog geen enkel probleem ..

mava105

#30 , 22 jul 2014 08:05

Sorry mava105 boven op pagina 2 vermeld TS weldegelijk opmaken PB.
Dat was een eis van de verhuurster, maar wat heeft de vrederechter uiteindelijk beslist? Opmaken van een PB of alleen toegang verschaffen met aannemer.

Terug naar “Huren”