Huur opzeggen - Contract niet geregistreerd

sloeberken

Re: Huur opzeggen - Contract niet geregistreerd

#16 , 29 jul 2014 15:11

Misschien eens contact opnemen met de eigenaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 29 jul 2014 15:36

Dienst bevolking moet u het adres geven, maar wel u huurcontract meenemen.
Zal ik doen. Maar wat dan ? Ik heb het adres maar wat zijn de verdere stappen ? Ik probeer vooral uit te pluizen in welke mate het contract geldig is. Ik vind het hoogst verdacht wat mijn verhuurder hier allemaal doet.
Er is niets verdacht aan wat de verhuurder doet. Hij huurt een appartement en verhuurt het aan anderen. Het verschil tussen zijn huur en het totaal van de huurinkomsten die hij ontvangt, steekt hij in zijn zak.

Het is wel mogelijk dat hij contractueel niet mag onderverhuren, daarvoor kan je contact opnemen met de eigenaar zoals sloeberken reeds aanbracht.

pvandevelde
Topic Starter

#18 , 29 jul 2014 16:22

Ik heb net contact opgenomen met de eigenares en zij zegt dus dat mijn verhuurder van haar huurt. Ik vroeg of hij mag onderverhuren en ze zei dus dat dit "zou kunnen". Het gesprek was namelijk heel vaag. Is neem aan dat ik dat contract nergens onder ogen zal kunnen zien en het gewoon maar zal moeten geloven. Soit, ik vind het nog steeds vreemd dat de verhuurder een vals domicilieadres mag aangeven in het contract.

Als ik het goed begrijp, is het sms'je van de verhuurder een geldig opzegmiddel en hoeft er helemaal geen aangetekende brief naar mij gestuurd te worden. In zijn sms staat er ook geen rede voor opzeg vermeld en ik las op andere websites dat dit wel moest. Dit is een echte kluwen aan informatie ^^. Het ziet er dus naar uit dat ik dan toch tot 1 oktober in het appartement zal moeten blijven zonder deze eerder te kunnen verlaten ?

Reclame

KJ86

#19 , 29 jul 2014 16:47

Als de eigenaar het onderverhuren gedoogt, zal er inderdaad niets anders opzitten dan het contract te respecteren. Misschien was de verhuurder op het moment van ondertekenen wel gedomicilieerd op dat adres.

Er moet geen reden opgegeven worden om het contract te beëindigen.

pvandevelde
Topic Starter

#20 , 30 jul 2014 09:29

Update:

Ik heb na mijn telefoontje naar de eigenares plots telefoon gekregen van mijn verhuurder. We hebben dan kunnen onderhandelen over een vroeger vertrek uit het appartement. Het volgende werd afgesproken: Ik verlaat het appartement op 1 september en mijn huurwaarborg wordt eind augustus terug gevorderd via bankrekening.
Is het nodig om deze afspraak op papier te zetten ? Dit is misschien echt een teken van wantrouwen ten aanzien van een schijnbaar goede daad maar ik wil genoeg voorzorgsmaatregelen nemen.

Of is het terug betalen van mijn huurwaarborg een voldoende goed bewijs van intentie ?

sloeberken

#21 , 30 jul 2014 10:00

Als het niet op papier staat kun je het nooit bewijzen. Als ze echt akkoord gaan zullen ze er geen bezwaar tegen maken. Altijd voorzichtig zijn met mondelinge akkoorden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#22 , 30 jul 2014 11:40

U stuurt de verhuurder in een AS (en per gewone post) de weergave van de mondelinge afspraken. Als hij er niet mee akkoord is daarmee het initiatief aan hem.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 30 jul 2014 14:01

Dan eens contact nemen met de eigenaar van het appartement die gegevens hebt u nu toch.
Klopt politie mag u deze gegevens niet geven.
Dienst bevolking wel op basis van het huurcontract gezien u een AS dient te sturen.

Huurwaarborg op geblokkeerde rekening?

Terug naar “Huren”