Je hebt stilzwijgend toegestemd met de betaling van de huur door de bvba, waardoor er een mondeling huurovereenkomst is ontstaan.Beste denlowie, deze particulier is de huur niet aangegaan als zaakvoerder namens het bedrijf, maar als partikulier. In het contract komt geen verwijzing voor, zelfs niet onrechtstreeks naar een firma. Als inderdaad de huur, ondanks de beperkende bepalingen van het contract is overgegaan op de firma die de laatste huur betaald heeft, zijn dan de andere bepalingen van het contract nog van toepassing, zoals de opzegtermijn en de andere verplichtingen?
Alleen de gemakkelijk bereikbare goten zijn door de huurders uit te kuisen. Moeilijk bereikbare goten zijn voor de verhuurder, evenals het herstellen van de lekken.Tja, ik meende op dit forum toch al gelezen te hebben dat reinigen van dakgoten tot het gewone huurdersonderhoud hoorde, .
Zolang de huur werd betaald, waarom zou hij... De huurder is verplicht zich te houden aan het contract, dus het goed te onderhouden zoals een goed huisvader. Als de huurder geen gebreken meldt, waarom zou de verhuurder de huurder periodiek moeten gaan "lastig vallen" om te vragen of alles ok is? Het is de plicht van de huurder om zaken te melden en zich voor de rest aan het contract te houden. De verhuurder anderzijds moet de huurder het rustig genot gunnen en bij gebreken etc. die voor de verhuurder zijn de nodige herstellingen doen.Ik kan me ook niet ontdoen dat verhuurder, zich niet heeft bekommerd om zijn eigendom na die jaren.
Er is wel een groot verschil tussen even de huur betalen en jaren de huur betalen. Moest ik even de huur van dochter of zoon betalen zou ik bij mededeling huur maand xxx op naam van ......
zetten, hoe kan anders verhuurder weten wie betaald heeft. Ik kan me ook niet ontdoen dat verhuurder, zich niet heeft bekommerd om zijn eigendom na die jaren.
Bij gewone huur met hoofdbewoning is het duidelijk wie er woont en van wanneer. We kunnen ook de zaak omdraaien, stel dat verhuurder er mondeling mee akkoord is gegaan dat de huidige huurder het pand mocht huren. De wet zegt nog altijd wie iets beweert hij het ook moet kunnen bewijzen, ik denk dat de huidige huurder van het pand over het sterkste bewijs beschikt door jaren de huur te betalen. Zie niet in hoe een vrederechter het anders gaat uitspreken. Wat de eventuele schade betreft kan er misschien gediscuteerd worden, maar waarschijnlijk is er geen plaatsbeschrijving. In elk geval kan ik me niet ontdoen dat van de kant van de verhuurder een nalatigheid is.Zolang de huur werd betaald, waarom zou hij... De huurder is verplicht zich te houden aan het contract, dus het goed te onderhouden zoals een goed huisvader. Als de huurder geen gebreken meldt, waarom zou de verhuurder de huurder periodiek moeten gaan "lastig vallen" om te vragen of alles ok is? Het is de plicht van de huurder om zaken te melden en zich voor de rest aan het contract te houden. De verhuurder anderzijds moet de huurder het rustig genot gunnen en bij gebreken etc. die voor de verhuurder zijn de nodige herstellingen doen.Ik kan me ook niet ontdoen dat verhuurder, zich niet heeft bekommerd om zijn eigendom na die jaren.
Er is wel een groot verschil tussen even de huur betalen en jaren de huur betalen. Moest ik even de huur van dochter of zoon betalen zou ik bij mededeling huur maand xxx op naam van ......
zetten, hoe kan anders verhuurder weten wie betaald heeft. Ik kan me ook niet ontdoen dat verhuurder, zich niet heeft bekommerd om zijn eigendom na die jaren.
Ik heb persoonlijk nog nooit een verhuurder weten bellen/binnenspringen om mij eens te vragen of alles ok was in zijn pand... Zolang de huur wordt betaald hoor ik die niet.
Ik blijf erbij, wie betaalt maakt volgens mij niet uit. Zelf al zou, bij wijze van voorbeeld, mijn moeder jarenlang mijn huur betalen, dan nog is zij niet de huurder. Ik ben de huurder en ik ben degene met de contractuele verplichtingen, niet mijn moeder.
Dus waarom zou dat anders zijn in dit geval? De huur werd betaald, door wie is van geen belang, hij werd betaald. De huur door iemand anders laten betalen ontslaat niemand van zijn contractuele verplichtingen. De verhuurder heeft er geen uitstaans mee dat de originele huurder blijkbaar de huur heeft overgedragen. Dit is niet tegenwerpbaar aan de verhuurder gezien 1) in het contract deze mogelijkheid excpliciet uitgesloten werd, 2) het "gedogen" van betalingen door een derde geen toestemming is, niet impliciet, niet expliciet, dat er mag onderverhuurd worden of dat de huur mag overgedragen worden. De huurder blijft gehouden aan zijn contractuele verplichtingen.
My two cents. Maar als iemand het tegendeel kan aantonen op een gegronde manier dan hoor ik dat nog steeds graag.
Dit is echt niet dezelfde situatie denk ik. Het betreft hier geen industrieel huurcontract, wel een verhuring tussen particulieren. Er is geen firma overgenomen door een andere, wel heeft persoon1 zijn firma blijkbaar overgedaan aan persoon2. Ik kan trouwens persoon1 niet bereiken om deze zaak te regelen. Het allereerste wat ik wil bereiken is onduidelijkheden rechtzetten. Best zou zijn een nieuw huurcontract af te sluiten met persoon2, maar als het contract met persoon niet kan opgezegd worden loop ik het risico met huurcontracten voor hetzelfde pand te zitten.Wat woning huur betreft dit weet ik niet, ben met het huur recht niet vertrouwd.
Wel weet ik wat ik indertijd gedaan heb, en in het gelijk ben gesteld, dit was een verhuring eerst een industrieel huurcontract van 18 jaar vast gelegd bij een notaris, door de overname van de bvba door de LTD met bijhuis in Belgie, en ik aan de verhuurder niks heb gezegd, of geschreven kwam het op een verhuring zonder contract te staan.
Moet wel zegen dat de verhuurder eerst woedend was, maar daarna hij er mee kon leven en we hebben nu geen ruzie.