niet werkende boiler - geen huur

sloeberken

Re: niet werkende boiler - geen huur

#16 , 08 okt 2014 14:59

De enac is een rechtsvorm, geen organisatie. OCMW moet u helpen bij een uithuiszetting, maar als je zelf u opzeg geeft is de zaak heel anders.

Sinds 1994 is het recht op wonen in België verankerd in de Grondwet.
Artikel 23 van de Grondwet bepaalt: Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel,
rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.
Die rechten omvatten inzonderheid: 3° het recht op een behoorlijke huisvesting.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sabrinad
Topic Starter

#17 , 08 okt 2014 15:26

Maar als je door omstandigheden ( ziekte) in een situatie bent terechtgekomen waarin het duidelijk is dat de gevraagde huishuur 80 procent van je inkomen bedraagt en je in een woonst zit met duidelijke verkrotting, dan liggen de kaarten toch wel anders.
Ik heb opgezegd om de situatie niet te laten escaleren. Ik heb het hier trouwens eens gevraagd: zelf opzeggen of je laten buitenzetten. Als je zelf niet opzegt, komen er nog kosten bovenop bij een uitzetting.

bambipower

#18 , 08 okt 2014 15:32

het is niet aan u om te oordelen of er verkrotting is... dat moet gebeuren door wonen vlaanderen.

https://www.wonenvlaanderen.be/onderste ... 3#item_521" onclick="window.open(this.href);return false;

u had best een onderzoek laten doen... eventjes langs de dienst van je gemeente gaan, en alles gaat vanzelf

Reclame

sabrinad
Topic Starter

#19 , 08 okt 2014 16:16

Is al iemand van het OCMW langs geweest van de dienst wonen, komt één dezer dagen nog eens.

KJ86

#20 , 09 okt 2014 10:34

Je moet de onbelangrijke zaken meer op hun beloop laten. Je wint toch niets met de huurder te pesten met een woningonderzoek. Dat is gewoon op de schenen schoppen en vragen voor extra moeilijkheden.
Berust u gewoon in het feit dat je over een paar maanden weg bent en terug kunt beginnen met een schone lei. Concentreer u dan ook op het vinden van een woning die wel voldoet aan uw eisen en die binnen uw budget past. Je kan immers woningen en appartementen op de privémarkt vinden die onder de € 400 verhuurd worden. Het goedkoopste waar ik van weet is € 150 voor een halfopen bebouwing. Verhuurder was een rijke boer die geïnteresseerd is in de meerwaarde dat vastgoed oplevert en minder in het rendement.

sabrinad
Topic Starter

#21 , 09 okt 2014 13:24

Onbelangrijke zaken? Ik sta op invaliditeit, ben de laatste dagen nog ernstiger ziek doordat het toch al wat kouder wordt. Sowieso zal ik hier nog koudere tijden meemaken.
Dan kan je toch onmogelijk over "pesten" spreken. De verhuurder ontvangt de brieven, maar vertikt het zelfs om eens te komen kijken, om er gewoon nog maar over te praten.

En woningen onder de 400 euro op de privémarkt? Al weken in mijn omgeving alles onder de 500 ingetypt met "no hits". Het voordeel is dat ik wellicht zal overleden zijn alvorens ik hier weg moet.

Terug naar “Huren”