#18 , 15 jan 2016 12:01
Akkoord, maar hoe ga je bewijzen hoe de inbreng geregeld was? Stel dat de topic starter goed verdient, en de ex-vriend een veel lager inkomen had. Is het dan nog steeds eerlijk om te zeggen dat er 50-50 moest betaald worden? Of stel dat de ex-vriend helemaal niet samen iets wou huren omdat hij dit financieel niet aan kon, maar de topic starter heeft hem overhaald door te zeggen: "we zullen samen huren, maar ik betaal het wel." het feit dat ze nergens "officieel" de helft van de huur geëist heeft aan haar ex-vriend zou voorstaande stelling aannemelijk maken. Of het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat zij de huur betaalde, en in ruil haar ex-vriend alle huishoudelijke werk deed (koken, kuisen, wassen, strijken, boodschappen, tuin onderhouden, etc...).
Om kort te zijn: topic starter en ex-vriend hebben samen het huurcontract getekend. Dit betekend dat beiden verantwoordelijk zijn voor de plichten die dit met zich meebrengt. Maar die plichten zijn uiteindelijk allemaal vervuld. Wat dus overblijft is het feit dat de topic starter geld eist van haar ex-vriend, zonder dat zij echt kan aantonen dat er een schuld bestaat. Louter het bestaan van een huurcontract door beiden ondertekend, is geen bewijs dat haar ex-vriend een schuld heeft bij haar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!