Huurcontract

margriet2380
Topic Starter

Re: Huurcontract

#16 , 16 feb 2016 19:37

Het blijkt een nieuwe wet te zijn. De makelaar heeft al een boete gekregen van 550€ omdat hij een appartement zonder EPC op zijn site had staan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#17 , 16 feb 2016 19:44

Die regel bestaat al een hele tijd. Meestal posten ze op hun site 'EPC in aanvraag', tenminste in Brussel. Als er dan controle is dan wordt er snel één gehaald en voilà, probleem opgelost.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

bosprocureur

#18 , 16 feb 2016 21:45

Die regel bestaat al een hele tijd. Meestal posten ze op hun site 'EPC in aanvraag', tenminste in Brussel. Als er dan controle is dan wordt er snel één gehaald en voilà, probleem opgelost.
Waarmee ze dan netjes bewijzen dat ze niet in regel zijn; er mag niets, n-i- e- t- s dus van publiciteit gemaakt worden, zolang er geen EPC aanwezig is. Ook nadien gemakkelijk te controleren --> kassa kassa dus. Zeker in het vlaams gewest.

Reclame

TheJudge007

#19 , 18 feb 2016 03:00

Leg eens uit ik heb een huurcontract (3-6-9) dat 5 jaar oud is en heb nooit een EPC gezien (en er ook nooit naar gevraagd). Ik neem aan dat er nooit een gemaakt is. Kan ik wegens het ontbreken van dit EPC document ooit een stok achter de deur hebben tov mijn verhuurder ?

Terug naar “Huren”