Appartement met zeer slecht onderhouden keuken

LennieK
Juridisch actief: Nee

Re: Appartement met zeer slecht onderhouden keuken

#16 , 13 jul 2017 11:21

Uitgeruste keuken wordt niet verplicht om aan de minimum eisen te voldoen.
Eisen voor een keuken zijn minimaal, de pompbak mag niet lekken en de kraan moet functioneren. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat een koudwaterkraantje volstaat. Er moeten minimum twee vrije geaarde stopcontacten aanwezig zijn in de ruimte en de darm van het gasfornuis mag niet over datum zijn.

Belgische wetgeving heeft hier niks mee te maken, als je een vuile versleten keuken huurt, moet je niet verwachten dat de verhuurder een nieuwe keuken gaat plaatsen.
Als je een nieuwe keuken gevraagd had voor dat het contract getekend was, kon de verhuurder die plaatsen en een hogere huurprijs aanrekenen.
Het ontbreken van warm water in de keuken levert ook strafpunten op bij een woningonderzoek. Geen gootsteen in de keuken is 15 strafpunten, geen warm en koud water is 9.

Maar inderdaad, puur omdat het niet netjes is en stinkt zal de wooninspectie geen strafpunten geven hoor. Dat is trouwens geen Belgische wetgeving, maar Vlaamse.

Ik vermoed echter wel, dat als ts de inspectie laat uitvoeren, er nog wel andere gebreken zullen zijn, waardoor het pand dreigt ongeschikt verklaard te worden en de eigenaar zal moeten in actie schieten. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat er een nieuwe keuken in moet.

Hier vind je het technisch verslag terug dat momenteel gebruikt wordt;

https://www.wonenvlaanderen.be/sites/wv ... 0-2016.pdf

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”