hondjes

Blaatpraat

Re: hondjes

#16 , 28 okt 2017 17:30

Goed, naast de discussie hier gaande, gaan we het juridische bespreken, me dunkt.
Het al of niet hebben van honden staat hier los van, daar het niet verboden is door zowel de wet als door het huurcontract (dit naar Freshprince gericht, ivm zijn drugs).

Op zich is de opzeg wegens het hebben een hond of het maken van overlast verboden.
Doch zijn er mogelijks een aantal mogelijkheden waarin dit wel zou kunnen...
Ik heb een aantal gegevens nodig:

-Welk huurcontract heb je? Korte duur (korter dan 3 jaar), 9 jarig of levenslang?
9 jarig komt het meeste voor (en heette vroeger 3-6-9).

-Wanneer is deze ingegaan?

-Wanneer heeft de verhuurder de opzeg gegeven? Vanaf wanneer moet uw vriendin buiten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maarten_Creemers
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 okt 2017 17:57

ik heb ook prul met mijn verhuurder omwille van 2 konijntjes (die zindelijk zijn, geen lawaai maken)

Hij heeft een advocaat, ik ga dinsdag naar een advocaat...

de wereld draait vierkant, want blijkbaar mag hij het vredegerecht passeren en meteen naar rechtbank eerste aanleg gaan. geen idee wat daar de uitkomst gaat zijn...

Wat kan je doen? best even het huurderssyndicaat contacteren. Of eens gaan horen bij eerste lijn juridische bijstand (ocmw of justitiehuizen als ik me niet vergis)

laat het zeker niet aanslepen, neem de eerste stappen! want... nu hollen wij achter de feiten aan geloof mij: dat is geen leuk gevoel. Wij leven in enorme onzekerheid en hoewel je overal hoort dat je als huurder goed beschermt bent, merken wij daar tot op heden niets van.

bryan712
Topic Starter

#18 , 28 okt 2017 18:13

het contract is ergens van februari dit jaar,ze wonen er nog geen jaar,het is een contract van 3 jaar,de verhuurder heeft gebeld en gezegd dat ze eruit moeten (hij sprak ook ergens over contractbreuk?),maar hij is nu op reis en als hij terug komt gaat hij bij mijn vriendin om alles te bespreken van wanneer en hoe

Reclame

sloeberken

#19 , 28 okt 2017 19:38

De verhuurder kan niet beslissen dat ze eruit moeten, dit kan enkel de vrederechter.
Het enige wat ik zou mogelijk achten is dat de pups moeten verwijderd worden, daar beslist enkel de vrederechter over.
Maar zeker geen ontbinding van het huurcontract.
Wat ook de verhuurder zegt de huur blijven betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

tira00

#20 , 28 okt 2017 20:19

[quote
Het enige wat ik zou mogelijk achten is dat de pups moeten verwijderd worden, daar beslist enkel de vrederechter over.
.[/quote]

En dan moet de overlast al heel, heel, heel drastisch zijn.

Blaatpraat

#21 , 28 okt 2017 23:40

het contract is ergens van februari dit jaar,ze wonen er nog geen jaar,het is een contract van 3 jaar,de verhuurder heeft gebeld en gezegd dat ze eruit moeten (hij sprak ook ergens over contractbreuk?),maar hij is nu op reis en als hij terug komt gaat hij bij mijn vriendin om alles te bespreken van wanneer en hoe
Dan is het "simpel": dit contract valt NIET op te zeggen, behalve door de vrederechter.
Dit contract blijft, behoudens een gerechtelijke procedure die anders bepaalt, lopen tot 31 januari 2020.

Minnelijk kan het ook geregeld worden, maar dan is dit geen opzeg maar een overeenkomst.
Maar dan moet je vriendin akkoord gaan met dit alles, en kan ze haar eisen stellen aan de verhuurder.

Een extra tip voor je vriendin: niets tekenen zonder het deftig gelezen te hebben (of voordat je gevraagd hebt op dit forum).
Verhuurder kan haar tot niets verplichten zolang deze geen pistool op haar richt (en dan zouden we een gans andere zaak hebben).

Terug naar “Huren”