Medehuurder weigert huur te betalen na laattijdig aankondigen vertrek

Sirkii

Re: Medehuurder weigert huur te betalen na laattijdig aankondigen vertrek

#16 , 25 aug 2018 19:39

Cohousing impliceert dat elke bewoner er moet gedomicilieerd zijn. Studentensteden weigeren domiciliëring van studenten tenzij de relatie met de oiders ernstig ontwricht is. Er wordt dus eigenlijk een kamer verhuurd aan die student. Dit mag niet en in studentensteden wordt hier (soms)hard tegen opgetreden.

Ik meen dan ook dat de vrederechter mogelijks voor die reden de zaak ongegrond zou kunnen verklaren: student mocht er niet wonen. Zoek dus snel een nieuwe huurder zodat de kosten minimaal zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 aug 2018 19:47

Schepenen S Bracke in Gent is trouwens bezig met die problematiek en heeft op het JF al antwoorden geschreven.

bosprocureur

#18 , 25 aug 2018 19:51

:D

Ik ben niet bepaald sterk in wiskunde, maar ik heb voorlopig nog maar één antwoord van haar gezien op dit forum.

Vergis ik mij ?

Reclame

Franciscus

#19 , 25 aug 2018 20:03

Idd een of twee ( hou een slag om de arm)

Rarheem
Topic Starter

#20 , 26 aug 2018 13:31

Ah ja, hebben jullie onderling ook een overeenkomst op papier gezet?
We hebben jammer genoeg onderling niets op papier gezet.
Cohousing impliceert dat elke bewoner er moet gedomicilieerd zijn. Studentensteden weigeren domiciliëring van studenten tenzij de relatie met de oiders ernstig ontwricht is. Er wordt dus eigenlijk een kamer verhuurd aan die student. Dit mag niet en in studentensteden wordt hier (soms)hard tegen opgetreden.

Ik meen dan ook dat de vrederechter mogelijks voor die reden de zaak ongegrond zou kunnen verklaren: student mocht er niet wonen. Zoek dus snel een nieuwe huurder zodat de kosten minimaal zijn.
Dus uw mening is dat we ons geld onmogelijk kunnen terugeisen?
Is er trouwens geen sprake van contractbreuk als ik het zo lees?
Ik snap dat de stad Gent dit niet goedkeurt, maar is er dan geen fout gebeurd van de verhuurder of het immokantoor uit?
Uiteindelijk hebben zij toch beslist dat deze persoon mee het pand kon huren.

Wij zijn sowieso niet van kwade wil (in tegenstelling tot onze verlatende medehuurder) en willen zo snel mogelijk een nieuwe huurder vinden, echter was dit gewoon onmogelijk om dit op 2 weken geregeld te krijgen.

Terug naar “Huren”