Verhuurder bedreigt en intimideert ...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Verhuurder bedreigt en intimideert ...

#16 , 28 nov 2018 20:47

Tja, maar zonder de datum van het laatste onderhoud aan de huurder mee te delen, gaat de huurder wel niet weten wanneer de 2 jaar om zijn sinds het laatste onderhoud, natuurlijk...

Maar we zijn weer serieus aan het afwijken, zonder dat de TS hier iets aan heeft, hé. Feit blijft dat onderhoud van de gasketel voor rekening van de huurder is, maar dat het onderhoud daarvoor ook wel in orde moet zijn. Het kan niet zo zijn dat de ketel jaren niet onderhouden is, en de verhuurder bij het intrekken van de huurder meteen vraagt dat deze een onderhoud laat doen, en dan na twee jaar opnieuw één...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#17 , 28 nov 2018 22:06

En nog eens dank, @ Adizal, voor de interessante link.

https://www.lne.be/veelgestelde-vragen- ... verwarming

adizal

#18 , 29 nov 2018 07:04

Verhuurder is verplicht TWEE attesten van onderhoud voor te leggen ?
De verhuurder moet de duplicaten van minstens de laatste 2 verbrandings- en reinigingsattesten bijhouden die na het onderhoud door de erkende technicus worden afgeleverd. De verhuurder krijgt dat attest van de huurder, die verplicht is het onderhoud te laten uitvoeren.

BIJHOUDEN staat er. Er staat niet aan de de huurder overhandigen
Neen, dat klopt...Huurder moet de duplicaten van de attesten van 2 jaarlijks onderhoud aan de verhuurder overmaken. De verhuurder houd de attesten bij en kan zo de attesten van de 2 laatste onderhoud beurten aan een eventuele nieuwe huurder laten inkijken.

Reclame

adizal

#19 , 29 nov 2018 07:09

Verhuurder is verplicht TWEE attesten van onderhoud voor te leggen ?
De verhuurder moet de duplicaten van minstens de laatste 2 verbrandings- en reinigingsattesten bijhouden die na het onderhoud door de erkende technicus worden afgeleverd. De verhuurder krijgt dat attest van de huurder, die verplicht is het onderhoud te laten uitvoeren.

BIJHOUDEN staat er. Er staat niet aan de de huurder overhandigen
Ik heb niet geschreven overhandigen..................

''Verhuurder moet bovendien 2 attesten kunnen voorleggen van de laatste 2 onderhoudsbeurten van zijn gasketel.''

mava105

#20 , 29 nov 2018 09:14

Nergens wordt geëist dat verhuurder u die voorlegt. Hij moet ze u zelf niet tonen. (privacy). Hij moet ze enkel bijhouden.

adizal

#21 , 29 nov 2018 10:50

Nergens wordt geëist dat verhuurder u die voorlegt. Hij moet ze u zelf niet tonen. (privacy). Hij moet ze enkel bijhouden.

•Keuringsrapport: de eigenaar zorgt ervoor dat (een kopie van) het keuringsrapport bij de ketel kan blijven zolang dat ongewijzigd in gebruik is. In geval van verhuur bezorgt de eigenaar dus steeds een kopie aan de gebruiker.

VOOR DE ONGELOVIGEN VAN HET FORUM....

https://www.lne.be/veelgestelde-vragen- ... g#bewijzen

LEES LEES LEES en GELOOF WAT JE LEEST...

Milo72

#22 , 29 nov 2018 15:24

Misschien dan toch beter de effectieve wettekst lezen...
Art. 11. Ter beschikking houden van attesten en rapporten
§ 1. De eigenaar van een centraal stooktoestel zorgt ervoor dat het keuringsrapport bij het toestel kan blijven zolang
dat ongewijzigd in gebruik is.
§ 2. De gebruiker en de eigenaar houden minstens de attesten van de laatste twee onderhoudsbeurten bij. De
gebruiker bezorgt steeds tijdig een duplicaat van het attest aan de eigenaar indien deze maatregelen dient te nemen om
defecten weg te werken, die tot zijn verantwoordelijkheid behoren, of indien de eigenaar erom verzoekt.
§ 3. De eigenaar van het centrale stooktoestel houdt het verwarmingsauditrapport bij zolang het toestel in gebruik
is en geen nieuwe verwarmingsaudit werd uitgevoerd.
§ 4. De attesten en rapporten, bedoeld in § 1, § 2 en § 3, worden ter beschikking gehouden van de afdeling of van
de toezichthoudende ambtenaar en voorgelegd op eenvoudig verzoek.
§ 5. De eigenaar van het toestel bezorgt, op vraag, een duplicaat van de attesten en rapporten, bedoeld in § 1, § 2
en § 3, aan een nieuwe gebruiker
Bron: http://www2.vlaanderen.be/economie/ener ... 061208.pdf

Samenvatting:
  • De verhuurder zorgt dat het keuringsrapport bij het toestel blijft.
  • De verhuurder & huurder houden de attesten van de 2 laatste onderhoudsbeurten bij
  • de huurder bezorgt een duplicaat aan de verhuurder als de eigenaar iets moet doen aan de installatie, of als de eigenaar erom vraagt
  • De eigenaar bezorgt op vraag een duplicaat van de attesten en rapporten aan een nieuwe huurder
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

adizal

#23 , 29 nov 2018 16:07

Misschien dan toch beter de effectieve wettekst lezen...
Art. 11. Ter beschikking houden van attesten en rapporten
§ 1. De eigenaar van een centraal stooktoestel zorgt ervoor dat het keuringsrapport bij het toestel kan blijven zolang
dat ongewijzigd in gebruik is.
§ 2. De gebruiker en de eigenaar houden minstens de attesten van de laatste twee onderhoudsbeurten bij. De
gebruiker bezorgt steeds tijdig een duplicaat van het attest aan de eigenaar indien deze maatregelen dient te nemen om
defecten weg te werken, die tot zijn verantwoordelijkheid behoren, of indien de eigenaar erom verzoekt.
§ 3. De eigenaar van het centrale stooktoestel houdt het verwarmingsauditrapport bij zolang het toestel in gebruik
is en geen nieuwe verwarmingsaudit werd uitgevoerd.
§ 4. De attesten en rapporten, bedoeld in § 1, § 2 en § 3, worden ter beschikking gehouden van de afdeling of van
de toezichthoudende ambtenaar en voorgelegd op eenvoudig verzoek.
§ 5. De eigenaar van het toestel bezorgt, op vraag, een duplicaat van de attesten en rapporten, bedoeld in § 1, § 2
en § 3, aan een nieuwe gebruiker
Bron: http://www2.vlaanderen.be/economie/ener ... 061208.pdf

Samenvatting:
  • De verhuurder zorgt dat het keuringsrapport bij het toestel blijft.
  • De verhuurder & huurder houden de attesten van de 2 laatste onderhoudsbeurten bij
  • de huurder bezorgt een duplicaat aan de verhuurder als de eigenaar iets moet doen aan de installatie, of als de eigenaar erom vraagt
  • De eigenaar bezorgt op vraag een duplicaat van de attesten en rapporten aan een nieuwe huurder
Bedankt voor de link.....

Gebruiker21

#24 , 30 nov 2018 09:38

Mensen, héél deze discussie is weinig relevant voor de TS, hé. Belangrijkste is dat deze weet dat hij of zij als huurder het twee-jaarlijks onderhoud van de ketel moet laten uitvoeren, en dat hij / zij gerust aan de verhuurder mag vragen wanneer het laatste onderhoud was, zodat de huurder weet wanneer het volgende moet gepland worden.

De TS had ook nog een héle rits andere vragen, trouwens (over schilderwerken en dergelijke meer).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Mirvers
Topic Starter

#25 , 04 dec 2018 11:37

Beste Allen

Bedankt voor de vele reacties , we zijn van plan om naar de huurdersbond te stappen, schilderen of niet, Ik wil een deel geschilderd voor ons zelf. Maar alles gaat bij mij een beetje moeizamer, daar ik ME/CVS/Astma/diabetes/hartpatiënt ben. mijn partner werkt voor 2 , en wij staan helemaal alleen, geen ouders, geen ooms of tantes, broers of zussen, enkel 2 prachtige dochters.Bij de vraag of het mogelijk is herstellingswerken uit te voeren, krijgen we een vaag antwoord komen ze eens kijken of oa. bij de vaatwas vijs er zelf dit stuk uit of dat stuk uit, terwijl wij enkel hebben gevraagd, meerdere maken of er een technieker kan langs komen, de vaatwas zou nog in garantie zijn, deze vraag is gesteld begin aug. ik wacht nog, en beginnen vijzen enzo nee bedankt , wij hebben gewoon een ander vaatwas geplaatst, ik ben invalide en heb zo al moeite met het onderhoud.Weet toevallig iemand een caravan mag die op de parkeerplaats staan van bij de woning? In de overeenkomst staat niks en deze brengt geen schade aan de oprit enkel mooi uit de weg, onze buur kan mooi op en af , deze huurt bij dezelfde verhuurder en de derde woning is nog in aanbouw? Ook is ons beloofd dat er in de keuken tegels komen aan de wand , alles is opgemeten, ik wacht nog steeds, de buur heeft tegels in de keuken en die is als laatste bij gekomen. Het laatste wat ik heb gehoord van de verhuurder '' Mevr. u bent sterk is sturen van mailtjes, maar u stelt zelf niet veel voor'' ??? 3 dagen heb ik in de put gezeten, de laatste jaren is mijn gezondheid fel achteruit gegaan, en als vrouw en mama kan ik helaas niet veel meer betekenen, helaas voor onze maatschappij ook niet meer, en mocht ik kunnen kiezen, of toveren ......., de meesten zeggen, trek het u niet aan, en ik zou het mij niet mogen aan trekken en in een andere situatie zou, ik dat ook niet doen. Deze woorden van de verhuurder zorgen er voor dat ik mij nog minder voel, dan wat ik al ben.

Nogmaals aan jullie allen, bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet
MIRVERS

Terug naar “Huren”