Uitzetten van Huurders Door verhuurder wegens renovatie

lies1
Topic Starter

Uitzetten van Huurders Door verhuurder wegens renovatie

#1 , 04 jun 2008 11:54

hallo,

een zes tal maand geleden hebben wij onze huurders(zelf eigenaar) een opzegbrief geschreven dat ze de woning moetenverlaten tegen juli daar we eerst de woning gaan renoveren en er zelf in trekken.

Tot op de dag van vandaag hebben ons huurders nogaltyd niks gevonden, daar zij steuntrekkers zijn hebben wij al bij het ocmw aangeklopt maar die kunnen niks doen daar ze een woning op de prive markt moeten zoeken.
Wij starten wel in begin juli met onze renovatiewerken en hebben reeds contacten met aannemers getekend.

Bestaat er een manier om de huurders uit te zetten tegen de vooropgestelde datum?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2008 14:14

Oproepen in verzoening en/of verzoekschrift neerleggen bij de vrederechter.

scorpioen

roadie

#3 , 04 jun 2008 16:14

... met het risico dat de Vrederechter de omstandigheden in acht neemt en de duur van de huur verlengt met bvb 4 maanden...

Reclame

lies1
Topic Starter

#4 , 04 jun 2008 16:17

er kan dus in geen geval voor gezorgd worden dat ze zowiezo op de afgesproken data het huis uitgezet worden??? Ook al hebben wij een contract lopen met de aannemer die 'sanderdaags al met de afbraakwerken start?

YoeriS

#5 , 04 jun 2008 18:58

6 maanden lijkt mij toch genoeg om iets te vinden roadie... Daarboven hangen boven het hoofd van mevrouw ook eventuele vertragingsboetes, daar zal de vrederechter ook rekening mee moeten houden.

Laat de huurders in ieder geval weten dat er geen andere mogelijkheid is dan dat zij vertrekken en dat u anders genoodzaakt bent om over te gaan tot uithuiszetting aangezien de afbraakwerken starten begin juli.

lies1
Topic Starter

#6 , 04 jun 2008 22:31

in elk geval al bedankt! Wij zijn deze avond nog maar eens met die mensen gaan praten en hebben hun ook nog maar eens de ernst van de zaak laten inzien en ze hebben een woord gegeven, dus we kunnen niks anders dan afwachten he!

Alvast bedankt voor de reactie

roadie

#7 , 05 jun 2008 11:38

6 maanden lijkt mij toch genoeg om iets te vinden roadie... Daarboven hangen boven het hoofd van mevrouw ook eventuele vertragingsboetes, daar zal de vrederechter ook rekening mee moeten houden.
Gezien het sociaal karakter zou ik daar nog mee oppassen. De Vrederechter zal met alle factoren rekening moeten houden.
Het feit dat er reeds een contract met een aannemer bestaat zou ik verwerpen.
Verhuurder diende zich ervan te vergewissen dat de woning leeg zou zijn op de datum van aanvang van de werken.
(Ik speel nu advocaat van de duivel hé)

Terug naar “Huren”