HUISBAAS WIEL MIJBEUTEN

HERMANNS
Topic Starter

HUISBAAS WIEL MIJBEUTEN

#1 , 01 jul 2008 03:46

HUIS BAAS WOND OP 1 VERDIEP IK BENEDEN GLIJKV STUDIO GEMEUBELD LIEF EEN GEZELIEG IK BEN 60J ALEEN EEN MIDERVALIDE BEN RUSTIEG EEN PROPER HEP KUISVROUW HEI BEGIND ALLE DAGEN MIJ TE PESTEN MET ELECTRIC AFZETEN OF GARAGE OP SLOT DAAR IS MIJN ELECTRIC IN NU EP IK NE REKOMANDEZ ONTVAGEN DAT IK IN 3 MANDEN VOOR SEPTEMBER BEUTEN MOET IK BETAL AL 3 JAAREN MIJN HUUR VOOR DE 1 VAN DE MAND REGELMATIEG PLUS KOSTEN KAN IK ZOO MAAR OP STRAAT GEZET WORDEN ZONDER REDENNE WAT MOET IK DOEN ??? BEN HOOPELOS GRAG ANDWOORD MET DANK DAVID HERMANNS

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 16 jul 2008 16:31

Klenie tip: tik je tekst in kleine letters. Is makkelijker leesbaar (en leestekens mogen ook gebruikt worden) :wink:

Voor de erst zou ik je de raad geven om naar de Huurderbond te gaan. je betaald 12euro lidgeld (valt dus goed mee) en ze geven je advies. Ze zullen je vermoedelijk kunnen gerust stellen dat je niet bang moet zijn, maar dat weet ik natuurlijk niet. Weet wel dat een huisbaas je niet zomaar op straat kan zetten.

Groetjes,

Rene

#3 , 17 jul 2008 08:39

Verzamel bewijzen en ga langs bij de vrederechter. Vraag een verzoeningsbijeenkomst (is gratis) enkel op deze manier kan de eigenaar te rede gebracht worden.
Als hij nog eens fratsen uithaald verwittig politie en laat dit vastellen. Zal ook helpen, deze bemiddelen ook wel eens.

Laat u vooral niet doen.

Als dat u garage is, verander het slot dan. Dat recht heeft u.

Reclame

Casalangdre

#4 , 17 jul 2008 08:49

Aan de hand van dit verhaal zie ik niet onmiddellijk een probleem, hoewel we natuurlijk best over meer gegevens beschikken. Indien het gaat om een kortlopend contract van niet meer dan drie jaar dat ten hoogste één keer vernieuwd is, dan kan de verhuurder inderdaad beslissen om het contract stop te zetten door dit drie maanden op voorhand te laten weten aan de huurder. Dit is echter geen "recommandez", maar gewoon een aangetekend schrijven dat de huurovereenkomst niet verlengd wordt. Er is dan ook geen opzegvergoeding verplicht. Aangezien Hermanns drie jaar in een gemeubeld studio woont, lijkt mij dit het geval te zijn. Het is immers niet de gewoonte om een studio onmiddellijk voor een contract van negen jaar te verhuren. Het feit dat hij 60 jaar is, mindervalide en steeds zijn huur betaalt heeft geen enkele invloed op het aflopen van het contract.

Wat betreft de electriciteit en de garage. Wordt de garage mee gehuurd of wordt deze gemeenschappelijk of door de eigenaar gebruikt? Op wiens naam staat de electriciteitsmeter en wie betaalt de rekening aan de electriciteitsmaatschappij. Is het wel zeker dat de verhuurder de electriciteit afzet? Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat de meter afspringt door een te hoog verbruik.

pluimpje

#5 , 18 jul 2008 23:54

Een andere slot steken mag, maar de verhuurder moet in de mogelijkheid zijn om gevolgschade te beperken mocht er iets gebeuren in de garage. Dus hij dient een sleutel te geven aan de verhuurder.

Ten 2de dient er zeker een sleutel gegeven te worden aan de verhuurder indien de watermeter/electriciteitsmeter/gasmeter zich in de garage bevinden. Deze moet immers in de mogelijkheid gesteld worden deze zaken af tezetten , bij bijvoorbeeld brand.

Je kan bijvoorbeeld de sleutel hangen in een sleutelkastje. Waarvan dan het glas mag gebroken worden in geval dat het nodig is.
niet juridisch geschoold

pluimpje

#6 , 19 jul 2008 00:00

Als het een kortlopend contract is en je huurde per jaar en dit is je 3de jaar dan zal de verhuurder je contract niet verlengen om te vermijden dat het een 9-jarig contract wordt.In het licht van de huidige ruzies is dat misschien maar beter zo, voor beide partijen.
niet juridisch geschoold

Terug naar “Huren”