Pagina 1 van 1

Gebrekkig kot(contract)

Geplaatst: 03 okt 2019 09:42
door Kleerkastkast
Geachte,

Sinds een week huur ik een kot. In dit contract staat dat ik (de huurder) het contract kan opzeggen indien er "ernstige gebreken" aan te merken zijn of indien de plek niet geschikt is als een studieplek.
Mijn problemen zijn een wifiverbinding die elke avond uren afwezig is, een stopcontact dat bloot ligt en één van de afwas-afvoeren die telkens lekt.

We hebben reeds proberen te bemiddelen met de verhuurder met als enige antwoord dat "het wel in orde komt".


Is het juridisch gezien in orde om het contract vroegtijdig te beëindigen indien er geen oplossing tot stand komt?


Bedankt

Re: Gebrekkig kot(contract)

Geplaatst: 03 okt 2019 09:49
door denlowie
Mijn problemen zijn een wifiverbinding die elke avond uren afwezig is, een stopcontact dat bloot ligt en één van de afwas-afvoeren die telkens lekt.
Ik denk niet dat dit ernstige gebreken zijn.

Deze gebreken kunnen zeer snel opgelost worden, maar men moet er natuurlijk aan beginnen .

Re: Gebrekkig kot(contract)

Geplaatst: 03 okt 2019 09:50
door Kleerkastkast
Mijn problemen zijn een wifiverbinding die elke avond uren afwezig is, een stopcontact dat bloot ligt en één van de afwas-afvoeren die telkens lekt.
Ik denk niet dat dit ernstige gebreken zijn.

Deze gebreken kunnen zeer snel opgelost worden, maar men moet er natuurlijk aan beginnen .

Dus, in andere woorden, ik zit vast aan het woord van de verhuurder dat "ze er werk van zullen maken", al duurt dit nog weken/maanden?

Re: Gebrekkig kot(contract)

Geplaatst: 03 okt 2019 10:16
door denlowie
Je kan hem een aangetekende brief sturen met een datum er op zoals 14 dagen tijd om alles te herstellen.

Wel aangetekend versturen wat bellen en mails sturen heeft geen enkel effect, had je dit onmiddellijk gedaan was het misschien nu reeds in orde .

Re: Gebrekkig kot(contract)

Geplaatst: 03 okt 2019 11:42
door mava105
Van de aangetekende brief een kopie via de gewone post verzenden