Heb dit zelf ook voorgehad:
Glasschade valt onder familiale verzekering.
Huurder dient klacht neer te leggen bij politie en indien schuldige gevat wordt zal deze de kosten moeten terugbetalen.
Verhuurder is niet aansprakelijk en moet dus niet akkoord gaan met de kosten te delen.
Ik sluit me aan bij John. Nu, voor alle duidelijkheid: een familiale verzekering (in 't schoon Nederlands: Burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering voor het Gezin) verzekert de
Burgerlijke Aansprakelijkheid. Nu moet iemand me vertellen of glasschade onder deze noemer te vatten is.
Als ik bij u thuis kom en ik breek het glas van uw voordeur door mijn onvoorzichtigheid/onhandigheid/stommiteit dan komt
mijn familiale verzekering tussen, niet die van de huurder waar ik op bezoek kwam.
Een familiale is nog altijd een
aansprakelijkheidsverzekering dwz een verzekering gebaseeerd op op art 1382-1386 BW.
Leg mij nu ook eens uit wat de aansprakelijkheid is van de huurder is als iemand de gemeenschappelijke voordeur breekt.
Ik zou zeggen: de brandverzekering van de eigenaar (afdeling glasbreuk) want hoe gaat iemand de aansprakelijkheid van de huurder bewijzen? Louter uit het feit van huur? Ik dacht het niet.