Schuldbemiddelaar weigert de algemene kosten te betalen van het contract van de huurder.
Hij zei dat ik als verhuurder dat moest opsturen aan de beslagrechter om een nieuw aflossingsplan te laten opstellen.
Eerstelijnshulp (bondgenottenlaan Leuven) zegt me dat ik dat inderdaad moet doen en vult samen met mij de papieren in.
Wanneer het afbetalingsvoorstel van de schuldbemiddelaar komt en ik zie dat ik 7 jaar moet wachten vooraleer er volledige betaling gebeurt is, ga ik terug naar daar (justitiehuis te Leuven) en dan zegt men mij plots dat eenmalige kosten van een huurcontract een boedschuld is en dat deze onmiddellijk betaald moet worden door de huurder.
Hij, schulbemiddelaar en huurder weigeren tevens een brandverzekering af te sluiten niettegenstande dit in het contract werd bedongen. Hij zit dit als een te verwaarlozen iets waarop bespard kan worden.
Ik stuur een brief naar de schuldbemiddelaar waarin ik dat zegt van die boedelschuld waarop deze de huur niet meer betaald.Ik had hem 14 dagen gegeven om te betalen, maar hij heeft zelfs niet gereageert.
De huur is al eerder op correcte wijze door mij opgezegt. Het is een 1-jarig contract en persoon heeft er zijn domicilie. Kan ik nu nog een verbreking van het contract vragen?
Aan wie moet ik de ingebrekestelling sturen?
Karl