erkenning van huurschade zo goed op papier gezet?

pluimpje
Topic Starter

erkenning van huurschade zo goed op papier gezet?

#1 , 21 jul 2008 16:24

Persoon neemt van bij de aanvang van het contract zijn intrek in een andere kamer dan de kamer die vermeld staat op het contract. Dit gebeurt met medeweten van de verhuurder. Er wordt geen plaatsbeschrijving opgemaakt.
Persoon laat zich echter domicilieren op het adres vermeld op het contract, maar verblijft dus in een andere kamer op hezelfde adres.

Na enkele maanden zie ik dat er veelvuldig brandplekken zijn gemaakt door zijn bezoek en hemzelf , confronteer hem hiermee en hij wenst dit te betalen.

Ik wil dit op schrift zetten als volgt
Bovenaan datum en gemeente

Vervolgens ´Bij deze verklaar ik , naam + voornaam van de huurder , woonachtig straat +adres/kamernummer + postnummer +gemeente waarop hij nu verblijft dat mijn bezoek brandplekken heeft gemaakt op de vynil. De kosten ter vervanging van de vynil wens ik te vergoeden.

Gelezen en goedgekeurd + handtekening

De tekst wordt getypt en door hem gehandtekend met de vermelding gelezen en goedgekeurd.
Ik gebruik specifiek het woord woonachtig omdat hij op dat adres verblijft.
De schade is van die omvang dat wel degelijk de vynil vervangen dient te worden. Veroorzaakt door slechtgerolde sigaretten.
Ik weet dat dit een foutje van mij was, maar zolang als alles goed gaat wil ik zoveel mogelijk de schade beperken.

Wat indien ik het contract later niet wens te vernieuwen, kortlopende 1-jarige contract. Dien ik dan de aangetekende brief te versturen naar het adres waar hij verblijft of het adres vemeld op het contract?

Karl
niet juridisch geschoold

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sanoke

#2 , 23 jul 2008 23:02

Kopietje van de identieteitskaart misschien toevoegen en tevens laten ondertekenen.
Op deze manier kan je indien de huurder niet laat weten waar hij na het verbreken van het contract zal wonen toch altijd via eventueel gerechtelijke
stappen te weten komen waar deze persoon zich verblijf door middel van de identiteitskaartnummer.

Het is een trukje van de foor dat wij gebruiken om mensen die van een firma met een leveringsbon afkomen en een factuur krijgen nog te betalen om toch nog op enige manier te weten wie het was zelfs al geeft hij een foutieve naam op.

Reclame

Terug naar “Huren”