verkrotten appartement

blue1ne
Topic Starter

verkrotten appartement

#1 , 28 jul 2008 18:14

Ik woon in een huurappartement en heb de huisbaas al dikwijls verwittigd van de mankementen.
1) De achterdeur sluit niet meer en er komen dikwijls klanten van het ondergelegen pittarestaurant hier binnen, terwijl er een vooringang is.
2) Het slot van mijn appartement zelf werkt niet altijd.
3) De kelder staat onder water en is een puinhoop.
4) Het palfond van mijn slaapkamer is al half naar beneden gekomen. Vorige zomer heeft hij een plaatje laten zetten over de schade van toen, maar de brokstukken vallen nog steeds naar beneden. De vorige 'demente' huurder heeft een kraan laten lopen zodat alles doorweekt was.
5) Mijn boiler heb ik pas laten kuisen en de firma wou er niet aan beginnen omdat het gevaarlijk was en kans op een gaslek, met de nodige gevolgen. Deze dient vernieuwt te worden, met als gevolg dat ik nu al 6 weken zonder warm water zit.

De vrouw van de eigenaar neemt steeds de telefoon op en zegt dat haar man niet thuis is, en ik deel aan haar steeds de klachten mee die ik heb.
Ik heb een week geleden hem een aangetekende brief hierover verstuurd, maar nog steeds geen gehoor gekregen.
Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 29 jul 2008 11:12

Heel eenvoudig: U stuurt een AS naar de huisbaas en somt hem hierin alle mankementen nogmaals op. Tevens stelt U een redelijke termijn op waarin hij aan deze zaken moet verhelpen. U stelt hem op de hoogte van het feit dat indien na die termijn de door U vermelde en terechte mankementen niet verholpen zijn; U maandelijks een bepaalde som in mindering zal brengen op de kosten of de huishuur (al naar gelang). Opgelet deze som mag niet te hoog zijn en moet verrechtvaardigd zijn, zoniet zou U eventueel, moest de zaak voor de vrederechter verschijnen, in het ongelijk kunnen geteld worden en alsdannog een sanctie kunnen oplopen.

Reclame

Terug naar “Huren”