Hoi,
ik woon reeds 2 jaar met mijn man in een huurappartement, en we hebben allerlei klachten.
1* Toen we het bekeken in het begin was er in de slaapkamer geen vochtplek te bespeuren maar na een tijdje was die vochtplek toch te voorschijn gekomen, dus waarschijnlijk overgeschilderd toen ze het lieten zien aan mogelijke huurders.
Deze vochtplek wordt serieus groot en lijkt mij niet zo gezond.
2* we hebben al enkele keren voorgehad dat het binnenregent via het raam langs de zijkanten.
3* we hebben n vloerbedekking die niet eens vastkleeft op de grond, dus die begint natuurlijk af te slijten aan de kanten. En wij willen die kosten later bij het vertrek niet op ons hebben.
4* we hebben sinds januari een nieuwe onderbuur en deze is een roker. De gang ruikt naar sigaretten, tot zelfs in ons appartement. Ook zet hij zijn muziek vrij luid wanneer bezoek is of zelfs soms wanneer er geen bezoek is en dit soms na 10uur savonds. We hebben het immokantoor hier al van op de hoogte gebracht , ook de huisbazin en de onderbuur zelf. Het is steeds voor een tijdje beter maar dan begint de miserie weer met de stank en het geluid, tot we hem er weer over aanspreken.
5* we verwarmen ons appartement met een electrische radiator, maar die werkt niet hoe het moet, nu hebben wij een meerprijs moeten betalen aan electrabel van 500 euro, enkel en alleen door die chauffage, doordat die zoveel verbruikt.
6* ook staat er in ons huurovereenkomst dat ieder zen deel van de trap en halgedeelte moet kuisen, wij doen dit geregeld , maar onze onderbuur heeft dit bij mijn weten nog nooit gedaan met gevolg het is zo vuil dat ik niet eens mensen uitnodig.
Nu zijn we het zo beu, dat we daar natuurlijk het liefst vertrekken maar dat gaat niet want we zijn bezig met een bouw die binnen 9 maand af is, dus nu nog huuropzeg doen en terug nieuw zoeken en daar dan nog eens kosten in steken lijkt mij geldverspilling.
Hoe kunnen we dit eigelijk oplossen?