huurder versus immobilienkantoor

chrisje
Topic Starter

huurder versus immobilienkantoor

#1 , 19 aug 2008 09:41

Beste allemaal,

Ik ben huurder van een woning. de woning zal verkocht worden, en heel waarschijnlijk via een immobilienkantoor. Zij zullen uiteraard de nodige foto's komen nemen, om een snelle verkoop te kunnen garanderen. Maar ben ik als huurder verplicht om foto's van de binnenkant te laten nemen. Of mag het immokantoor enkel foto's van de buitenkant op hun website zetten? Want fot's van de binnenkant van de woning voelt voor mij aan alsof mijn privacy niet meer gerespecteerd word.

Bedankt voor jullie goede raad,

groetjes,

Chrisje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
billie3

#2 , 19 aug 2008 20:04

U zal volgens mij verplicht zijn foto's te laten nemen alsook eventuele kopers het huis te laten bezichtigen.

JohnD

#3 , 21 aug 2008 01:44

Chrisje heeft hier denk ik enkel bezwaar over foto's die van de binnenkant van de woning genomen worden. Dat haar privacy hiermee geschonden word is vrijwel zeker.

Met dat argument denk ik niet dat ze verplicht kan worden ook foto's van de binnekant te laten nemen.

Ik ben de mening toegedaan dat het immokantoor maar op zoek moet naar oudere foto's zonder bemeubeling (de eigenaar zou die normaal moeten hebben denk ik). Het is wel zeker dat een foto van de binnenkant van een woning die gemeubeld is, veel beter oogt dan een foto van de binnenkant van een ongemeubelde woning. Indien U werkelijk niet wil dat er van de binnenkant van uw woning door het immokantoor foto's genomen worden die dan misschien nog op internet gezet worden, moet ik er, neem ik aan, geen tekeningetje bijmaken wat U te doen staat om het immokantoor van zijn voornemen te doen afzien.

Wat betreft het bezoeken van de woning door kandidaat huurders of kopers, dat is wettellijk geregeld door de huurwetgeving; het best kan U hier in samenspraak met het kantoor een regeling treffen.

Reclame

Terug naar “Huren”