heb ik pech als verhuurder?

rac
Topic Starter

heb ik pech als verhuurder?

#1 , 27 aug 2008 20:01

Beste kenners,

Huurcontract van 1 jaar afgesloten op 01/03/07. Helaas bezorgden huurders me al stress vanaf de eerste maand, heb nog toegegeven aan 2 mnd waarborg ipv 3 wat toen nog kon. Was helaas te laat om op te zeggen dus is nu 9-j. huurcontract geworden. (nog)niet geregistreerd. Huurders betalen sinds eerste maand niet op tijd. Januari tot op heden niet betaald, huurders wachten op de afrekening kosten. Deze afrekening nog niet gebeurd, reden: huurders willen met 2 aanwezig zijn, gevolg we vonden nooit moment dat zowel ik als zij beiden samen kunnen komen. Eindelijk afspraak begin augustus. Ik ontdek waterschade! Maanden geleden kreeg ik telefoon ivm afspreken voor afrekening kosten en terloops meldden ze me dat loodgieter is geweest ivm lek bij buren. Klonk helemaal niet ernstig. Ik begreep aldus dat het probl ontstond bij de buren en dat die loodgieter hebben gezonden, betaald en opgelost. Toen ik op het app kwam voor de afrekening zag ik de schade. Huurders zeggen dat ze me op de hoogte hadden gebracht en dat ik heb nagelaten te komen. Ik ontving echter geen verder bericht, factuur aldus geen benul van de ernst. Bleek dat een loodgieter werd ingeschakeld door verantwoordelijke van het appgebouw. Die gaf opdracht aan loodgieter om te herstellen daar het probl zich verspreidde naar buren van mijn huurders. Ik ondervraag loodgieter en verantw van het gebouw. Uitleg: wanneer probl zich verspreid in gebouw schakelen zij het uit. Loodgieter meldt mij dat ie huurders toen heeft uitgelegd wat er nog meer diende te gebeuren om alles op te lossen maar dat dat voor de eigenaar is. MAW. gevolgschade al die maanden die er niet had moeten zijn indien kleinigheid opgelost werd. Ik werd hier toen niet van op de hoogte gebracht noch door huurders noch door verantw gebouw. Dit heb ik dus moeten ontdekken 2 tal weken geleden. Schadeclaim verzekering: vragen bestek firma, vermoedelijk niet gedekt. Huurders stonden op dat moment achter met betaling huur maand januari, juli betaald op 08/08/08, augustus betaald op 27/08/08 na gewone brief met dreigement mijnentwege dat ik naar een advocaat stap als ze niet op 25/08/08 januari en augustus betalen. Augustus betaald aldus vandaag. Januari weigeren ze te betalen tot afrekening kosten gebeurd is, deze heb ik begin augustus niet kunnen doen wegens de shock toen ik de schade ontdekte. Einde verhaal en grote vraag, heb ik een been om op te staan? wil hen de gevolgschade doen betalen en huurcontract laten ontbinden want ze dreigden helemaal niet te betalen en dat ik als eigenaar maar moet zorgen dat het bad ok is. Verder stoorde het me dat ze nooit op tijd betalen, ze gebruikten tijdje staanplaats van anderen en zeiden tegen verantw van het gebouw dat ze het van mij huurden. Ik heb echter geen bewijzen en heb oogje dichtgeknepen voor het laat betalen en achterwege laten maand januari omdat de afrekening niet kon gebeuren en vooral om probl te vermijden want als zij niet betalen kom ik in grote financiele problemen. Hartelijk dank voor uw reactie

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”