Ondertussen al veel gelezen over het mogelijk belang van het afgeven van een sleutel in verzegelde omslag aan de syndicus, enerzijds om jezelf in te dekken in geval van schade aan het apartement wanneer zou blijken dat de syndicus niet binnen kan omwille van het missen van een sleutel, anderzijds om eigen privacy te waarborgen.
Nu wil ik zeker geen problemen met mijn huisbaas, maar... hij beweert in eerste instantie dat hij syndicus is, terwijl ik hem als huurder daar nooit voor aangeduid heb, en voor de rest alle 3 overige appartementen op dit ogenblik leeg staan. Hijzelf woont hier trouwens niet.
Recent zijn alle binnendeuren vervangen: brandveilige deuren. Nu krijgen we de mededeling dat we verplicht zijn 1 van de 3 sleutels, alsook het certificaat aan hem te overhandigen zodat hij deze sleutels indien hij dat wenst kan laten bijmaken.
De manier waarop de sleutel geëist wordt onder het mom van 'syndicus', daar stel ik me toch vragen bij...
Kan ik bvb de sleutel afgeven, alsook het certificaat in gesloten omslag en na afloop van de huurperiode vragen om de enveloppe terug te zien? Misschien heel paranoia, maar in dit gebouw is al werkelijk vanalles gebeurd!