herstellingen huurhuis

anoniempje25
Topic Starter

herstellingen huurhuis

#1 , 29 sep 2008 22:00

Ik huur nu al 14 maand een huisje en heb hier al al die tijd problemen gehad door dingen die stuk of nog niet afgewerkt waren. Het begon met de tegels in de badkamer die pas na 11 maand tegen de muur stonden. In de keuken heb ik nooit warm water, in de badkamer heb ik net voldoende warm water om te douchen, voor 1 bad te nemen kom ik al niet toe. Heb hier eens water binnen gehad door een leiding die verstopt zat door het huis hier naast (is van dezelfde huisbaas). Regelmatig problemen mee de boiler in de badkamer die op gas werkt, de huisbaas kwam die steeds zelf herstellen. De deur van de badkamer sluit niet meer. Een ander probleem waren de radiatoren die niet allemaal werkten (daar moest ik dan van de huisbaas maar eens een stevige tik op geven). Nu zei ik hem vorige week dat het hier regelmatig naar gas ruikt, hij had toen snel eens gekeken en zei, het kan van de schouw komen maar hij was duidelijk niet van plan om er iets aan te doen. Mijn licht in de badkamer en stopcontacten werken ook niet meer, ik zei hem ik denk dat er een plon weg is alhoewel er geen gesprongen was, hij eens gekeken en zonder iets te zeggen was hij weg. De stopcontacten werken ook maar half waardoor de stroom dus ff wegvalt. Eergisteren kreeg ik een schok toen ik aan mijn vloer kwam na ik gedweild had. Kan ik hem verplichten om alles binnen een bepaalde tijd te repareren? Moet ik hem een aangetekende brief sturen waar staat wat er nog allemaal moet worden gemaakt of is het mondeling zeggen genoeg? Kan ik weigeren huishuur te betalen zolang de herstellingen nie zijn gedaan? Ik overweeg ook om hier te verhuizen omdat ik het onverantwoord vind om hier nog te blijven wonen in zo een toestand, het is wel een contract van 3 jaar. Als ik mijn opzeg geef, moet ik er dan ook bij zeggen waarom ik ga verhuizen?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 30 sep 2008 09:33

U heeft gasreuk en slecht werkende electriciteit?

U MOET ZO SNEL MOGELIJK DAT HUIS VERLATEN. Water + electriciteit = vonk. Vonk + gas = boem.

Lex

#3 , 30 sep 2008 11:05

Art.2. Het gehuurde goede moet beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid,gezondheid en bewoonbaarheid...(K.B. 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil men een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid,gezondheid en bewoonbaarheid).

De elementaire vereisten van veiligheid,hygiëne en bewoonbaarheid zijn beschikkingen van openbare orde.Een woning die daar niet aan voldoet wordt onttrokken aan de handel en kan niet het voorwerp uitmaken van een huurovereenkomst(art.6 en 1128 B.W.).Mocht zodanige woning toch verhuurd worden,dan is de overeenkomst nietig volgens de artt.1131 en 1133 B.W.(Vred.Grâce-Hollogne 11 juli 2000,Echos log. 2000,123,noot THOLOME,L.).

INDIEN u de woning wil onbewoonbaar laten verklaren dan kan u zich wenden tot de burgemeester.

Reclame

Terug naar “Huren”