Opzeg door huurder - reageren als eigenaar?

Karen13
Topic Starter

Opzeg door huurder - reageren als eigenaar?

#1 , 30 sep 2008 10:16

Dien je als eigenaar te reageren op de aangetekende opzegbrief van de huurder? In de brief staat enkel vermeld wanneer de opzeg ingaat, van de opzegperiode geen vermelding. Ik heb hem reeds (mondeling) laten weten dat hij een opzegperiode van 3 maanden dient te respecteren. Hierop is hij woedend geworden en riep hiermee niet akkoord te gaan. Dien ik op de opzegbrief te reageren? Ik ben bang dat indien ik hem nogmaals wijs op de opzegtermijn dat hij schade aan de woning gaat toebrengen (geen plaatsbeschrijving). Kan ik de sleutels gewoon aannemen en achteraf mijn deel inhouden van de huurwaarborg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 sep 2008 20:52

Dien je als eigenaar te reageren op de aangetekende opzegbrief van de huurder? In de brief staat enkel vermeld wanneer de opzeg ingaat, van de opzegperiode geen vermelding.
U bent strikt wettellijk gezien niet verplicht te reageren op dat AS. Een minimale beleefdheid is het wel van te reageren. Verwijs hem daarin naar de huurwetgeving volgens dewelke volgens uw bewering hij een opzegperiode van 3m. dient te respecteren. Dat zal wel kloppen maar er zijn toch enkele uitzonderingen op die regel, en vermits we op dit ogenblik niets weten over het soort kontrakt, of het al dan niet geregistreerd is, laten we dit even terzijde. Een mondelinge woordenwisseling lijkt me volgens uw uitleg geen zin te hebben.
Ik ben bang dat indien ik hem nogmaals wijs op de opzegtermijn dat hij schade aan de woning gaat toebrengen (geen plaatsbeschrijving).
Dan schrijft U in uw antwoord dat hij gehouden is de vooropzegtermijn van 3m. te respekteren, zonder over de mogelijke gevolgen van het niet respekteren van die opzegtermijn te spreken.
Kan ik de sleutels gewoon aannemen en achteraf mijn deel inhouden van de huurwaarborg?
Voorzover die huurwaarborg niet op een geblokkeerde rekening staat gaat die redenering op.

Reclame

Terug naar “Huren”