kosten voor huurder of verhuurder?

kolleke
Topic Starter

kosten voor huurder of verhuurder?

#1 , 14 okt 2008 15:17

Wij huren sinds 1 jaar een appartement met ingebouwde keuken. Toen we hier kwamen wonen, heb ik de verhuurder even bij de arm genomen en gevraagd hoe het zat met het fornuis(vriendelijk weliswaar :-)). De platen waren oud en versleten, was in het midden heel wat roest op te zien. Haar antwoord: "Ze werken nog goed, moest het zijn, dat ze stuk gaan, hou me dan op de hoogte, dan plaatsen we wel nieuwe". Nu een jaar later, klamp ik haar terug aan. Vermits ik elke dag kook, is het van kwaad naar erger gegaan, en nu zijn ze echt goed versleten. Toen ik echter vroeg achter een nieuw, zei ze me, dat ik geen nieuw kreeg, en dat als wij het appartement verlaten en indien de kookplaten zo zouden uitzien, dat ze daar kosten gingen op verhalen bij ons. Ook onze deurbel werkt niet, en dit zou ook voor ons zijn? (algemene parlofoon gebouw). Het zijn helemaal geen aangename verhuurders, moeien zich overal mee, en gaan roddels over ons rondbazuinen tegen de medebewoners in het gebouw. We zijn het beu, maar we staan blok. Hebben een huurcontract van 9 jaar dus kunnen hier niet zomaar weg.. Iemand raad?

Dankje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 14 okt 2008 23:15

Al de door U aangehaalde kosten zijn ten laste van de verhuurder. Dus: AS en termijn stellen binnen dewelke de herstellingen dienen te gebeuren. Zoniet vrdegerecht. Trouwens die verhuurder is goed gek zeker ? Een deurbel/parlofoon ten laste van de huurder ? En wat nog ?

Casalangdre

#3 , 15 okt 2008 15:41

Niet alle door U aangehaalde kosten zijn ten laste van de verhuurder. Het kookfornuis valt zeer duidelijk ten laste van de verhuurder, vermits dat het hier gaat om een vervanging of herstelling ten gevolge van slijtage. Het herstellen van een deurbel, valt echter niet onder de verhuurdersherstellingen, maar onder kosten die voor de huurder zijn. Met dien verstande weliswaar dat het de bel zelf is die stuk is, en niet de electrische leiding (want dat is dan weer voor de verhuurder). Een kapote bel valt onder hetzelfde aspect van de herstellingen als kapotte lampen, stopcontacten, schakelaars, enz...

Reclame

kolleke
Topic Starter

#4 , 16 okt 2008 08:10

Het is de hoofdbel die stuk is, het knopje wat buiten hangt aan het gebouw wat niet meer werkt, ... De bel an sich daar is niks mis mee.

Bedankt voor de antwoorden :-)
Denk dat ik eens een bezoekje breng aan de huurdersbond...

Kolleke

Terug naar “Huren”