indexatie huur: gemeenschappelijke kosten ook geïndexeerd???

Britje
Topic Starter

indexatie huur: gemeenschappelijke kosten ook geïndexeerd???

#1 , 27 okt 2008 15:04

Heb vandaag een brief in de bus gekregen van onze huisbaas, i.v.m. de indexatie van de huurprijs.

Ik heb gezien dat ze als basishuurprijs het huurgeld van ons appartement+gemeeschappelijke kosten aanrekend. Ik heb ergens gelezen dat ze de gemeenschappelijke kosten niet mogen indexeren...,

Dus best een aangetekende brief sturen? Waarin we vertellen dat ze moet leren rekenen? :lol:

Het is misschien maar een goeie 1 euro maandelijks dat we bijbetalen, maar dit is niet de eerste keer dat ze ons probeert in 't zak te zetten. Het is dan nog eens een advocate ook... nog niks als last mee gehad, en voor geen haar te vertrouwen, dus ik zou er niet van verschieten.

Hoe zit het eigelijk met de gemeenschappelijke kosten? Moeten we daarvan een gedetailleerde rekening krijgen jaarlijks?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 27 okt 2008 22:24

Kosten, tenzij anders vermeld in het huurkontrakt, zijn niet onderworpen aan de index.

De verhuurder kan wel in gemeenschappellijk akkoord met U deze wel aan de index koppelen, of indien het forfaitaire kosten zijn, aan de vrederechter een verhoging vragen.

De verhuurder mag die dus niet op eigen houtje zo maar aan de index koppelen.

Van alle door de verhuurder aangerekende gemeenschappellijke kosten mag U een inzage in de originele fakturen eisen die tot deze kosten geleid hebben. Indien de kosten forfaitair zijn, dus zonder eindejaarsafrekening hoeft dit natuurlijk niet. Dit is de enige garantie die U hebt dat er niet geknoeid wordt.

Reclame

Terug naar “Huren”