verbreken huurbelofte voor tekenen huurcontract

olijfje
Topic Starter

verbreken huurbelofte voor tekenen huurcontract

#1 , 03 nov 2008 17:15

hallo,
wie kan me helpen? ik tekende huurbelofte op 31/10 en betaalde toen ook 500 euro (dom natuurlijk maar ja te laat nu), vandaag kreeg ik echter bevestiging dat ik toch andere woning kan huren (die ik verkies) en zou ik de huurbelofte willen verbreken,nu zegt immo mij dat ik 800 euro (!) moet betalen als schadevergoeding, terwijl ik dat niet heb zien staan in belofte toen ik ze tekende. Bovendien heb ik zeer snel verwittigd en begrijp ik wel dat er kosten zijn,maar 800 euro! lijkt me toch heel veel! klopt dit of kan ik er onderuit? de 500 euro ben ik sowieso kwijt,wat als ik weiger de rest te betalen? alvast bedankt voor antwoordje olijfje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 05 nov 2008 06:40

Het grote gebrek in de huurwet is het ontbreken van een bedenktijd na het ondertekenen.

U bent vrijwel zeker een heleboel geld kwijt en zal er niet onderuit kunnen komen, zeker niet al er een IMMO kantoor mee gemoeid is.

Procederen heeft geen zin.

dieke

#3 , 05 nov 2008 07:13

Het grote gebrek in de huurwet is het ontbreken van een bedenktijd na het ondertekenen.
Ja kijk, sorry hoor, maar het grote gebrek lijkt mij niet bij het ontbreken van bedenktijd te zitten maar bij mensen die zonder nadenken een contract ondertekenen waar heel wat geld mee gemoeid is.

Reclame

JohnD

#4 , 05 nov 2008 13:07

Ja kijk, sorry hoor, maar het grote gebrek lijkt mij niet bij het ontbreken van bedenktijd te zitten maar bij mensen die zonder nadenken een contract ondertekenen waar heel wat geld mee gemoeid is.
In de eerste plaats wel natuurlijk, maar bij de meeste zaken die men tekent heeft de wetgever een bedenktijd voorzien. Wees er van overtuigd dat dit er vroeg of laat ook komt in de huurwetgeving of het BW. Misschien wel met een indexeerbare vaste schadevergoeding voor die arme immobilienkantoren.
Wat de vraagsteller hier waarschijnlijk gaat moeten betalen aan totale kosten is vele malen hoger dan wat het immokantoor verliest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 nov 2008 19:21

er is een schriftelijke overeenkomst - en u betaalde al een deel - wanneer ging de huur in. Een contract houdt in dat een voorwerp of goed wordt overgedragen tegen betaling van een som

een schadevergoeding kan gevraagd worden inzake het verbreken van een contract - een huurcontract heeft specifieke regels korte duur en een 3-6-9 contract
kijk eens op de website van justitie voer vb g..gle huurwetgeving in en je weet ineens veel meer

Terug naar “Huren”