Huurcontract niet geregistreerd

Mark_Jolene
Topic Starter

Huurcontract niet geregistreerd

#1 , 15 nov 2008 20:15

Ik heb contract van 3-6-9,
ik woon er momenteel een 2,2 jaar in een huurappartement,
ik heb horen zeggen dat ik een ander huis of appartement mag zoeken en dan gewoon de sleutel afgeven aan het immo-Kantoor zonder boete en zonder 3 maanden op voorhand schriftelijk op te zeggen,
Klopt dat? of hoe gaat dat in zijn werking?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 16 nov 2008 17:03

Klopt dat?
Ja, met dat soort contract klopt dat.

Maar waarop baseer je je op te zeggen dat je contract niet geregistreerd zou zijn?

Mark_Jolene
Topic Starter

#3 , 16 nov 2008 17:56

Klopt dat?
Ja, met dat soort contract klopt dat.

Maar waarop baseer je je op te zeggen dat je contract niet geregistreerd zou zijn?
navraag gedaan waar de registratie moet gebeuren, in brugge is dat Guldenvlieslaan 36 ,

Zal nu officieel papier vragen dat het zeker niet geregistreerd is voordat ik iets anders zoek en verhuis, desnoods naar de huurdersbond gaan dat ik niets verkeerd doe.

Reclame

JohnD

#4 , 16 nov 2008 22:07

Jij bent echt wel een gelukzak, als je't mij vraagt. Een collega van mij had ook eens last met zijn verhuurder, die nl. dreigde met vooropzeg en verschuldigde vergoeding en zo. Ik gaf hem de raad om zonder medeweten van die, volgens hem althans, lastige verhuurder eens te informeren of het huurkontrakt al dan niet geregistreerd was. Blijkbaar was het dat niet. Toen hij na een jaar wenste te verhuizen en hierover niets aan de verhuurder had laten uitlekken, controleerde hij dat nogmaals, en bleek het nog steeds niet geregistreerd te zijn. Enkele dagen voor de eigenlijke verhuis verwittigde hij dan de verhuurder dat hij binnen enkele dagen verhuisde. De verhuurder kreeg bijna een hartinfarkt en kon daar dus niet mee lachen; hij moest zich er echter wel bij neerleggen.

artemis

#5 , 18 nov 2008 14:12

Toen ik dit las was mijn eerste reactie ok, je hebt dat recht, maar waarom toch niet de huisbaas inlichten zodra je een nieuwe woonst hebt gevonden en dus een verhuisdatum hebt. Zo is hij ten minste in staat om al een nieuwe huurder te zoeken.
Hij had idd het contract moeten laten registreren, maar als dat het enige is dat hij heeft nagelaten dan heeft hij daarmee geen problemen aan de huurder bezorgd (wel integendeel) en zou ik het maar correct vinden als hij tijdig op de hoogte wordt gesteld. Je hebt immers ook nog je waarborg met hem te regelen.

Toen kwam de volgende vraag bij me op:
Stel dat Mark_Jolene de huur opzegt (puur uit beleefd fatsoen), met een termijn die hem/haar het best schikt - bv één maand, met uiteraard een bewijs dat het contract niet geregistreerd is. En stel dat de verhuurder dan alsnog het contract zou laten registreren. Wat dan?

Terug naar “Huren”