Wij worden reeds na vier maanden huur geconfronteerd met een volle beerput. Vandaag, weer vier maanden later, is de beerput weer vol en krijgen we een waterfactuur van >1000 euro. Ik bel naar het IMMO-kantoor die technische zaken op zich neemt en zij zeggen me dat ik een offerte moet laten maken en deze afleveren bij de brandverzekering. Het gaat hier wel degelijk om een bestaand probleem dus dit kan het IMMO niet van me eisen, toch?
Bij nalezen van het contract en verder onderzoek op deze en andere juridische sites besef ik dat het contract enkele 'addertjes' heeft. Eerst en vooral was ik verplicht om een brandverzekering bij bvba IMMO te nemen. Verder dien ik de luiken te onderhouden en de sanitaire installaties en de afvoerbuizen (toevallig twee zaken die later stuk blijken te zijn) Kan zo'n contract eigenlijk geregistreerd worden?
Verder is er een vochtprobleem. De zolder is onbruikbaar door plassen water en de muren die ik behangen heb vertonen opnieuw vochtplekken.
Het huis is zelden lang bewoond geweest, weet ik van omwonenden.
Ik heb het gevoel dat ik opgelicht ben (verborgen gebreken) en wil verdere stappen ondernemen. Maar ik weet niet goed wat mijn rechten zijn en dus vandaar deze post. Er zijn nog zaken die niet kloppen naar mijn gevoel en het liefst wil ik zo snel mogelijk verhuizen :-S Enige raad?