Waterlek zelf laten repareren na verhuurder te laten weten
Geplaatst: 03 dec 2008 22:10
Verhaal :
- januari 2008 : trekken wij in onze huurwoning. Er wordt een nieuw toilet geïnstalleerd op de bovenverdieping.
- in de loop van juli tot eind september 2008 : waterleiding van toilet raakt verstopt
- september 2008 : eerste waterrekening van 9 maand verbruik : 280 € voor 2 mensen die niet veel water verbruiken. Onze conclusie : ergens een lek.
--> wij laten verhuurders weten dat leidingen verstopt zijn en dat we een waterrekening hebben van 280€
--> verhuurder komt op bezoek, lacht de waterrekening weg met "water kost veel tegenwoordig, minder verbruiken"
- begin oktober 2008 : wij laten loodgieter komen om verstopte leiding te maken (wat aan de huurder zijn kant valt)
- loodgieter merkt op dat bovenste toilet (nieuwe) lekt aan de vlotter, en redelijk hard. was niet merkbaar in de pot zelf aangezien het geleidelijk aan doorliep zonder lawaai te maken
- november 2008 : wij krijgen rekening van loodgieter : 181 €
- ik contacteer verhuurder over factuur via telefoon en er wordt gewoon ingehaakt met de boodschap : "wij betalen dat niet want wij hebben dat niet aangevraagd"
wat kunnen wij als huurders doen ? niets ?
- januari 2008 : trekken wij in onze huurwoning. Er wordt een nieuw toilet geïnstalleerd op de bovenverdieping.
- in de loop van juli tot eind september 2008 : waterleiding van toilet raakt verstopt
- september 2008 : eerste waterrekening van 9 maand verbruik : 280 € voor 2 mensen die niet veel water verbruiken. Onze conclusie : ergens een lek.
--> wij laten verhuurders weten dat leidingen verstopt zijn en dat we een waterrekening hebben van 280€
--> verhuurder komt op bezoek, lacht de waterrekening weg met "water kost veel tegenwoordig, minder verbruiken"
- begin oktober 2008 : wij laten loodgieter komen om verstopte leiding te maken (wat aan de huurder zijn kant valt)
- loodgieter merkt op dat bovenste toilet (nieuwe) lekt aan de vlotter, en redelijk hard. was niet merkbaar in de pot zelf aangezien het geleidelijk aan doorliep zonder lawaai te maken
- november 2008 : wij krijgen rekening van loodgieter : 181 €
- ik contacteer verhuurder over factuur via telefoon en er wordt gewoon ingehaakt met de boodschap : "wij betalen dat niet want wij hebben dat niet aangevraagd"
wat kunnen wij als huurders doen ? niets ?