Ik woon sinds een jaar in een huurwoning, gehuurd via een immokantoor.
Gisteren is de elektriciteit op de bovenverdiepingen uitgevallen. Blijkbaar heeft het niets te maken met de zekeringkast want alle schakels waren noch altijd aan, dus we denken dat er een probleem is met de leidingen.
Ik heb noch niet naar de immokantoor gebeld want ik wil eerst zeker zijn van onze rechten (de voorige inwoners hebben ons gewaarschuwd dat het immokantoor moeilijk deed ivb herstellingen). Volgens de huurovereenkomst moeten wij instaan voor reparaties als we iets hebben beschadigd maar problemen wegens slijtage of ouderdom moeten door de verhuurder gerepareerd worden.
We gebruiken een paar maanden een elektrische radiator om de slaapkamer te verwarmen. De elektriciteit is uitgevallen terwijl die in gebruik was dus ik vermoed dat die te zwaar is voor de huidige installatie. Is de schade dan onze schuld en dus voor onze rekening? Er bestaat gen andere manier om de slaapkamers te verwarmen.
Mijn vriend en ik zijn allebei buitenlanders (sorry voor taalfouten!) en dit is de eerste keer dat we een huis in dit land huren dus we weten echt niet wat we nu moeten doen. Alle advies is welkom!