aangifte huur

martine
Topic Starter

aangifte huur

#1 , 16 feb 2009 17:49

geachte,

1:
volgenda maand ga ik voor het eerst mijn appartement verhuren.
nu heb ik in het verhuurcontrakt gelezen dat ik drie copys van deze moet bezorgen aan de registratiediensten in mijn gemeente.
klopt dat.

2:
moet ik deze huur die ik zal ontvangn aangeven en waar ergens,ik heb al enkel verhalen gehoord dat dit niet nodig is maar ik heb zo mijn twijfels hierover en hoe word ik hier dan op belast,komt dit bij mijn jaarlijks inkomen bij of......

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 17 feb 2009 10:16

Huurgelden die je als particulier van een particulier ontvangt moet je niet aangeven, dat is belastingsvrij (mits dat de huur niet wordt gezien als beroepsinkomsten), je wordt immers al belast op het KI van de woning die je in huur geeft.

Registratie is wettelijk verplicht, je moet dus die drie copies inderdaad binnenbrengen.

artemis

#3 , 17 feb 2009 10:34

Registratie is wettelijk verplicht, je moet dus die drie copies inderdaad binnenbrengen.
Euhhh, nee twee he.....
Het huurcontract wordt opgesteld in 3 exemplaren.
a voor de huurder
b voor de verhuurder
c voor de registratiedienst

De verhuurder gaat met b en c naar de registratiedienst, waar exemplaar c daar ter kantore blijft. Op exemplaar b komt een stempel met datum en bewijs van registratie. Het exemplaar van de huurder moet niet mee.

Tenminste zo doen wij het en zo klopt het volgens de registratiedienst.

Reclame

Cisco

#4 , 17 feb 2009 14:11

of ge kunt uw contractje ook gewoon doormailen of faxen naar het bevoegd registratiekantoor dan moet ge er zelfs de deur ni voor uit ;)

martine
Topic Starter

#5 , 17 feb 2009 19:43

hi,
aan ieder die me heeft geantwoord op mijn vragen

HARTELIJK BEDANKT.
groetjes
martine

wolf2

#6 , 17 feb 2009 20:08

mits dat de huur niet wordt gezien als beroepsinkomsten

Dat is inderdaad zéér belangrijk. Je moet je (contractueel) indekken tegen een huurder die een deel van de huur (of zelfs helemaal) zou inbrengen als beroepskosten: dan is het immers met je gunstig fiscaal stelsel gedaan.

Terug naar “Huren”